وزارت امور خارجه روسیه: پمپاژ سلاح های غربی به مولداوی را محکوم کرد

© Sputnik / Evgeny OdinikovBuilding of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation in Moscow
Building of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation in Moscow - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2022
عضو شوید
معاون وزیر امور خارجه روسیه گالوزین: برنامه های پمپاژ تسلیحات ناتو به مولداوی خطری برای وقوع فاجعه است.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل گالوزین معاون وزیر امور خارجه روسیه به ریانووستی گفت که تشدید همکاری بین مولداوی و ناتو امنیت این کشور را تضعیف می کند.
این دیپلمات از کیشینوف خواست "تجربه غم انگیز کی یف" را در این مورد تکرار نکند.
این دیپلمات به آژانس گفت:تشدید همکاری بین کیشینو و کشورهای ناتو در زمینه نظامی و نظامی-فنی عاملی است که امنیت خود مولداوی را تا حد زیادی تضعیف می کند. همانطور که تجربه نشان می دهد، پمپاژ غیر مسئولانه یک کشور با سلاح های غربی یا استقرار سلاح های غربی و حضور نیروهای ناتو در خاک آن به هیچ وجه به امنیت و حاکمیت آن نمی افزاید، بلکه برعکس، آن را به یک فاجعه نزدیک می کند.
نیکو پوپسکو، وزیر امور خارجه و همگرایی اروپایی مولداوی پیشتر گفته بود که این کشور در وضعیت امنیتی بسیار دشواری قرار دارد، بنابراین باید پتانسیل دفاعی خود را تقویت کند. کیشینو بر تشدید همکاری نظامی با آلمان، رومانی و فرانسه حساب می کند.
به ویژه، وزیر دفاع مولداوی، آناتولی نوسایتی، در مورد نیاز به ایجاد یک سیستم دفاع هوایی صحبت کرد، اما مقامات اکنون بودجه لازم برای این کار را ندارند.
Президент Республики Молдова Игорь Додон во время встречи с президентом РФ Владимиром Путиным - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2022
رئیس جمهور سابق مولداوی از امکان مستقر شدن ناتو در کشورش خبر داد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала