انشعاب در کنگره آمریکا بر سر اوکراین

© Fotolia / Garyساختمان کنگره در واشنگتن
ساختمان کنگره  در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2022
عضو شوید
اسپکتیتور: دوگانگی کنگره آمریکا در موضوع حمایت از کی یف به نفع پوتین است.
به گزارش اسپوتنیک، لوکاس دگوتیس، مقاله نویس اسپکتیتور، نظر خود را بیان کرد: شکاف در ایالات متحده در مورد حمایت بیشتر از اوکراین به نفع ولادیمیر پوتین است.
نویسنده خاطرنشان کرد که اعضای کنگره که در هنگام سخنرانی رئیس اوکراین ولودیمیر زلنسکی روی تلفن های خود نشسته بودند یا حتی اصلاً در جلسه حاضر نشدند و به پوتین لطف کردند. وی افزود که علیرغم همه اختلافات بین دموکرات ها و جمهوری خواهان، راستی آزمایی وجوه ارسال شده به کی یف یکی از عناصر مهم تعامل ایالات متحده با اوکراین تلقی می شود.
دگوتیس گفت: "جمهوری خواهان، درست مانند دموکرات ها، این اشتباه را مرتکب نمی شوند که بپرسند پول مالیات دهندگان صرف چه چیزی می شود."
این مقاله نویس گفت که بسیاری از جمهوری خواهان کنگره از دیدار زلنسکی به شدت ناراضی هستند. بنابراین، چهار نماینده کنگره حاضر به تشویق رئیس‌جمهور اوکراین نشدند و دو نفر از آنها وقتی زلنسکی روی تریبون رفت، بلند نشدند.
توطئه های جدید امریکا برای نفوذ به ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2022
نماینده کنگره آمریکا: آمریکا بهتر است به منافع خود فکر کند
مت گوتز، نماینده کنگره فلوریدا، سیاست حمایت از اوکراین را "آمریکا آخر" خواند و خاطرنشان کرد که خود ایالت ها به دلیل بحران در کشور به پول نیاز دارند.
زلنسکی روز چهارشنبه وارد واشنگتن شد و در آنجا با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفتگو کرد و در کنگره آمریکا سخنرانی کرد. او گفت که نمی‌داند "صلح عادلانه" با روسیه چگونه به نظر می‌رسد، اما مطمئن است که مصالحه در مورد مسائل مربوط به سرزمین و حاکمیت را رد می‌کند.
با توجه به عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده و متحدانش در ناتو از کی یف با تدارکات تسلیحاتی حمایت می کنند، این برنامه ها ده ها میلیارد دلار هزینه دارد. مسکو بارها اعلام کرده است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی تر می کند و حمل و نقل سلاح به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
Президент Украины Владимир Зеленский и президент США Джо Байден во время встречи в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2022
اختلاف نظر بین بایدن و زلنسکی
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала