عرضه نشدن نفت روسیه با قیمت های تعیین شده ای غرب

© Sputnik / Максим Богодвид /  مراجعه به بانک تصاویر استخراج النفط من باطن الأرض
استخراج النفط من باطن الأرض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2022
عضو شوید
فدراسیون روسیه نفت را با قیمت هایی که اصولاً از سوی غرب تعیین می شود، عرضه نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، انتون سیلوانوف وزیر دارایی/عدلیه روسیه گفت: اصولاً روسیه نفت را با قیمت های تعیین شده از سوی غرب عرضه نخواهد کرد، بلکه حتی با افزایش هزینه ها به دنبال بازارها و فراهم سازی راه های جدید خواهد بود.
وی در گفت و گو با خبرنگار الشرق نیوز در پاسخ به پرسشی درباره این موضوع گفت: "فدراسیون روسیه چه می گوید؟ ما زیر قراردادهایی که نشان دهنده محدودیت های قیمتی کشورهای غربی باشد، نفت عرضه نمی کنیم. این موضوع منتفی است".
وزیر همچنین اضافه کرد، که روسیه به دنبال مصرف کنندگان جدید نفت خواهد بود زیرا تقاضا برای نفت طبق پیش بینی آژانس ها افزایش خواهد یافت.
Президент РФ Владимир Путин на заседании Международного дискуссионного клуба Валдай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2022
پوتین: روسیه به کشورهایی که سقف قیمتی برای آن تعیین می کنند، نفت نمی فروشد
او توضیح داد: "ما به دنبال بازارهای جدید خواهیم بود، ما به دنبال راه های جدید خواهیم بود، شاید گران تر شود".
سیلوانوف تاکید کرد: "اما موضع اصولی مبنی بر اینکه ما منبع اصلی انرژی خود را با برخی قیمت‌هایی که کشورهای غربی تعیین می‌کنند عرضه نخواهیم کرد - نخواهیم داد، ما این اجازه را نمی‌دهیم. اینجا دستور مصرف‌کننده است، اما با روش‌های بازار، زیرا امروز محدودیت قیمت برای تولیدکنندگان روسی اعمال می‌شود. فردا کشورهای غربی قیمت‌هایی را برای تولیدکنندگان دیگر اعلام خواهند کرد. ما نمی‌توانیم با این موضوع موافقت کنیم".
الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر فدراسیون روسیه روز جمعه همچنان گفت: روسیه در واکنش به سقف قیمت‌ها، قصد دارد عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی را به کشورها و اشخاص حقوقی که نیازمند رعایت این شرط در قراردادها هستند، ممنوع کند. آماده است در این زمینه تولید را کاهش دهد که در اوایل سال آینده ممکن است 5-7٪ باشد.
یادآوری می کنیم، که در 5 دسامبر، تحریم های نفتی غرب به اجرا درآمد: اتحادیه اروپا پذیرش نفت روسیه را که از طریق دریا حمل می شد متوقف کرد و کشورهای گروه 7، استرالیا و اتحادیه اروپا محدودیت قیمتی را برای حمل و نقل دریایی 60 دالر در هر بیرل تعیین کردند که حمل و نقل گران تر است.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره اجرایی شدن سقف قیمت نفت روسیه گفت، که این کشور به کشورهایی که از محدودیت‌ها پشتیبانی می‌کنند، نفت نمی‌فروشد. وی همچنین خاطرنشان کرد، که به زودی فرمان اقدامات تلافی جویانه را صادر خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала