وزارت خارجه چین: مشکلات جدی در پیوندها با امریکا وجود دارد

© AP Photo / Wu Hong چین برای اردوی افغانستان نظامیان تربیه میکند
چین برای اردوی افغانستان نظامیان تربیه میکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه چین گفت: پیوندهای چین و امریکا با مشکلات جدی مواجه است.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفت: پیوندهای چین و امریکا در سال گذشته با مشکلات جدی روبرو بوده است، چین قاطعانه در برابر تحریکات و فشارهای ایالات متحده مقاومت کرده است.
متن سخنرانی وانگ یی که در سایت رسمی وزارت خارجه چین منتشر شده او در سخنرانی اش در سمپوزیم دیپلماسی چین می گوید: "از آنجایی که ایالات متحده سرسختانه چین را رقیب اصلی خود می دانست و درگیر مهار، سرکوب و تحریک آشکار در برابر چین بود، پیوندهای چین و امریکا با مشکلات جدی مواجه شده است".
Глава МИД КНР Ван И - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2022
چین: امریکا نمی تواند در مورد همکاری صحبت کند و همزمان خنجر بزند
به گفته وانگ یی، چین با اتخاذ اقدامی قاطع برای مقابله با سیاست قدرت و ارعاب پاسخ داد. او گفت: "هیچ قدرت سلطه‌جوی نمی‌تواند ما را بترساند، ما قاطعانه برای نگهبانی از منافع اساسی و عزت ملی چین کار کردیم".
وی گفت: در واکنش به سفر تحریک آمیز نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به جزیره تایوان، چین اقدام قاطعانه و جدی انجام داده و "اراده تزلزل ناپذیر" را برای نگهبانی از حاکمیت و امنیت ملی به نمایش گذاشته است.
وانگ یی در عین حال تاکید کرد، که نبود درگیری و عدم تقابل، همزیستی مسالمت آمیز، تعمیق یکپارچگی اقتصادی و بهره مندی از توسعه یکدیگر به نفع مشترک دو کشور است.
این دیپلمات افزود: "بازی رقابت تنها ضرر دارد، نه منفعت، و تمایل به همکاری یک ضرورت است نه یک انتخاب".
وزیر امور خارجه چین، از ایالات متحده خواست تا مسیر خود را تغییر دهد، به برداشت عینی و منطقی از چین پایبند باشد، سیاست مثبت و عمل گرایانه را در قبال چین دنبال کند و مشترکاً پایه ای محکم برای توسعه سالم و پایدار پیوندهای چین و امریکا ایجاد کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала