تقویت اعتماد متقابل راهبردی چین و روسیه

© Sputnik / Russian Foreign Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров и министр иностранных дел Китая Ван И в Камбодже
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров и министр иностранных дел Китая Ван И в Камбодже - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه چین گفت: اعتماد متقابل راهبردی بین روسیه و چین تقویت شده است.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین گفت، اعتماد متقابل سیاسی و راهبردی بین روسیه و چین در سال گذشته تقویت شده است، روابط بین دو کشور "مثل سنگ محکم" است.
وی، که در نشست هم اندیشی دیپلماسی چین صحبت می کرد، گفت: در جریان سال، چین و روسیه قاطعانه از یکدیگر در حفظ منافع اساسی پشتیبانی کرده اند، اعتماد متقابل سیاسی و راهبردی ما بیشتر تقویت شده است.
وانگ یی افزود، که در سال 2022، روسیه و چین همکاری دوستانه و حسن همجواری را تعمیق کردند، همکاری استراتژیک جامع "بالغ تر و محکم تر" شده است.
همانطور که این دیپلمات تاکید کرد، روابط بین مسکو و پکن در برابر هیچ طرف سومی نیست، بلکه بر اساس اصول عدم تعهد و عدم تقابل است.
چین برای اردوی افغانستان نظامیان تربیه میکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2022
وزارت خارجه چین: مشکلات جدی در پیوندها با امریکا وجود دارد
وی گفت: "این گونه پیوندها عاری از مداخله یا تلاش برای ایجاد اختلاف بین دو کشور است و از تغییرات در فضای بین المللی مصون است".
رئیس وزارت امور خارجه چین در سخنان خود همچنین خاطرنشان کرد، که روسیه و چین به سرعت به هدف رساندن بازرگانی دوجانبه به 200 میلیارد دالر نزدیک می شوند. پروژه های سرمایه گذاری بزرگ مشترک به طور پیوسته در حال اجرا هستند و مقیاس تسویه حساب ها به ارزهای ملی در حال گسترش است.
همانطور که وانگ یی خاطرنشان کرد، در سال آینده، پیوندها بین مرزی دو کشور نیز تقویت شد، که با گشایش پل موتر رو هیهه- بلاگوشچنسک و پل راه آهن تونجیانگ-نیژنی لینینسکی آسان شد.
پیش از این سفیر چین در روسیه در گفت و گو با ریانووستی خاطرنشان کرد، که پشتیبانی متقابل روسیه و چین در سال 2022 افزایش یافت، به گفته وی، پکن موضع بی طرفانه ای در قبال مسئله اوکراین اتخاذ کرد و با اعمال تحریم های یکجانبه مخالفت کرد.
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در دیدار با دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه که هفته گذشته برگزار شد، گفت: پیوندهای روسیه و چین ثبات را نشان داده است. او اطمینان داد، که پکن آماده همکاری با مسکو برای "پیشبرد دائمی روابط چین و روسیه به عصر جدید و ترویج مشترک توسعه حکومت جهانی در جهت عادلانه تر و منطقی تر است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала