پوتین بریتانیا را شکست خواهد داد

© East News / AP Photo/Pavel Golovkinپوتین
پوتین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2022
عضو شوید
بریتانیا از حرکت استراتژیک پوتین نام گرفت که لندن را مات خواهد کرد.به گزارش اسپوتنیک، اکسپرس خبر داده است: بریتانیا از چشم انداز گنجاندن اسکاتلند در حوزه نفوذ روسیه وحشت زده شده است.
به گزارش اسپوتنیک، عظیم ابراهیمی کارشناس سیاست خارجی طی مصاحبه با اکسپرس گفت: در صورت برگزاری همه پرسی موفقیت آمیز استقلال خودمختاری که بخشی از بریتانیا است، اسکاتلند ممکن است وارد حوزه نفوذ روسیه شود.
به گفته این متخصص، پس از خروج شرکت های بریتانیا از اسکاتلند مستقل، ادینبورگ به حمایت اقتصادی نیاز دارد که روسیه یا چین می توانند از آنها حمایت کنند.
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2022
واکنش روسیه به تحریم های لندن؛ نه پوتین و نه لاوروف هیچ حساب بانکی در خارج از کشور ندارند
ابراهیمی گفت: "تجارت کاملاً از آنجا خارج می شود. اسکاتلند و ادینبورگ در بیمه زندگی پیشرو هستند و اکثر شرکت های این منطقه قبلاً گفته اند که باید بریتانیا را ترک کنند." وقتی که اقتصاد شما محافظت نمی شود، افرادی مانند [ولادیمیر رئیس جمهور روسیه] پوتین حتماً برای کمک به اسکاتلند تلاش خواهد کرد.
وی در پایان گفت: بریتانیا در وضعیت بسیار عجیب و خطرناکی قرار خواهد گرفت.
نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند بارها در مورد برنامه ریزی برای برگزاری همه پرسی در سال 2023 صحبت کرده است، اما بوریس جانسون و لیز تراس صدراعظم های سابق بریتانیا گفتند که اجازه نخواهند داد، زیرا ساکنان بخش شمالی جزیره قبلا اراده خود را در سال 2014ابراز کرده اند.
ریشی سوناک، صدراعظم کنونی، نیز رأی گیری را رد کرد و خواستار احترام به نتایج آخرین همه پرسی شد. سپس 45 فیصد از شهروندان موافق جدایی بودند. یکی از آخرین نظرسنجی‌های شرکت تحقیقاتی Survation که در 28 و 29 سپتامبر انجام شد، نشان داد که 41 فیصد اسکاتلندی‌ها از طرح استقلال از بریتانیا حمایت می‌کنند و 59 فیصد مخالف آن هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала