بدون امدادگران زن کمک‌‌های بشردوستانه به افغانستان امکان پذیر نیست

© Sputnikشورای امنیت سازمان ملل متحد
شورای امنیت سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
عضو شوید
مدیران سازمان‌‌های جهانی پیش‌بینی کرده‌اند تا فعالیت‌ های‌ شان در افغانستان متوقف شود، چون ارایه کمک‌ های بشردوستانه بدون امدادگران زن امکان‌ پذیر نیست.
به گزارش اسپوتنیک، مدیران کمیته‌های بیست‌گانه سازمان ملل متحد و کمک‌ رسان از جمله دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌ های بشردوستانه "اوچا" در بیانیه‌ای مشترک گفته‌ اند، ممنوعیت کار زنان ضربه بزرگی به بخش‌های آسیب‌ پذیر جامعه از جمله زنان و کودکان می‌زند.
در اعلامیه مشترک کمیته‌های بیست‌گانه سازمان ملل گفته شده است که زنان با ایفای نقش آموزگاران، کارشناسان تغذیه، رهبران تیم‌ها، کارکنان بهداشت، واکسیناتورها، پرستاران و داکتران می‌توانند به جمعیت‌هایی دسترسی داشته باشند که مردان قادر به آن نیستند.
مدیران سازمان‌‌های جهانی گفته‌اند که کارمندان زن کلید مهم پاسخ به بحران بشردوستانه در افغانستان هستند. "زنان با ایفای نقش آموزگاران، کارشناسان تغذیه، رهبران تیم‌ها، کارکنان بهداشت، واکسیناتورها، پرستاران و داکتران می‌توانند به جمعیت‌ هایی دسترسی داشته باشند که همکاران مردشان قادر به آن نیستند."
طبق اعلامیه هم اکنون برخی برنامه‌های بشردوستانه به دلیل نبود کارمندان زن در سازمان‌های غیردولتی محلی و بین‌المللی در افغانستان موقتاً متوقف شده است، در حالی که ۲۸ میلیون تن برای زنده ماندن به کمک فوری نیاز دارند.
مدیران کمیته‌های بیست‌گانه سازمان ملل متحد گفته‌اند که مشارکت زنان در کمک‌ رسانی قابل مذاکره نیست و باید ادامه یابد.
آنان پیش‌بینی کرده‌اند که ممکن است بسیاری از فعالیت‌های‌شان در افغانستان متوقف شود، چون ارایه کمک‌های بشردوستانه بدون امدادگران زن امکان‌پذیر نیست.
آنان از طالبان خوسته‌اند که تصمیم ممنوعیت کار، آموزش و تحصیل زنان را لغو کنند و هیچ کشوری نمی‌تواند نیمی از جمعیت خود را از مشارکت در جامعه محروم کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала