بیش از سیصد دریانورد از کشورهای مختلف در بنادر اوکراین گیر کرده اند

© AP Photo / Stephen B. MortonIn this photo provided by the Georgia Ports Authority, three vessels work to load and unload cargo at the Georgia Ports Authority Ocean Terminal, June 24, 2022 in Savannah, Georgia.
In this photo provided by the Georgia Ports Authority, three vessels work to load and unload cargo at the Georgia Ports Authority Ocean Terminal, June 24, 2022 in Savannah, Georgia. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
عضو شوید
به گزارش فارین پالیسی، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه، بیش از 300 دریانورد از سراسر جهان در بنادر اوکراین سرگردان شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از فارین پالیسی، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه، بیش از 300 کشتی بان از سراسر جهان در بنادر اوکراین سرگردان شده اند.

این روزنامه می نویسد: "بیش از ده ماه پس از شروع جنگ، 331 کشتی بان هنوز در بنادر اوکراین هستند."

ناتالی شاو، مدیر استخدام اتاق بین المللی کشتیرانی، گفت که زمانی که عملیات ویژه نظامی آغاز شد، بیش از 200 کشتی در 6 تا 7 بندر در اوکراین وجود داشت. سپس، به گفته این نشریه، حدود 800 کشتی بان از کشورهایی مانند هند، سوریه، مصر، ترکیه، فیلیپین و بنگلادش به دلیل اینکه اوکراین این بنادر را استخراج کرده است، در بنادر اوکراین گیر افتاده اند. این روزنامه می نویسد اکنون 331 نفر از آنها هنوز آنجا هستند.
پیش از این، گای پلاتن، دبیرکل اتاق بین‌المللی کشتیرانی، خواستار توجه به دریانوردان سرگردان در کشتی‌هایی شد که از جمله در حمل و نقل کالا به‌عنوان بخشی از یک معامله غذایی درگیر هستند و اقدامات لازم را انجام داد.
برای تخلیه آنها اگرچه دبیرکل اتاق بین‌المللی کشتیرانی "توافق محصول" را موفقیت بزرگی برای سازمان ملل، روسیه، ترکیه و اوکراین خواند، اما مشکلات دریانوردان را یک "بحران انسانی" در دریای سیاه می‌داند که بسیاری به آن توجه نمی‌کنند.
قرارداد غلات که در 22 جولای توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. مرکز هماهنگی مشترک (JCC) در استانبول مسئولیت هماهنگی حرکت کشتی ها را بر عهده دارد.
این قرارداد در 18 نوامبر به پایان رسید، اما به معنای تمدید خودکار به مدت 120 روز در صورت عدم اعتراض هیچ یک از طرفین بود. وزارت خارجه روسیه گفت که "هیچ اعتراضی دریافت نشده است"، در عین حال خاطرنشان کرد که طرف روسی اجازه تمدید فنی "ابتکار دریای سیاه" برای صادرات غلات اوکراینی را بدون هیچ تغییری در شرایط و محدوده می دهد.
روسیه در 24 فبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد روز گویی و نسل کشی رژیم کی­یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
Украинская крылатая ракета Нептун - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
یک راکت اوکراینی در خاک بلاروس سقوط کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала