لاوروف "فرمول صلح" زلنسکی را توهم خواند

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف:هیچ ثبوتی از دخالت روسیه در انتخابات امریکا وجود ندارد
لاوروف:هیچ ثبوتی از دخالت روسیه در انتخابات امریکا وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
عضو شوید
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو قصد ندارد بر اساس "فرمول صلح" پیشنهادی ولادیمیر زلنسکی با کسی صحبت کند و بدیهی است که کی‌یف خود نیز برای گفتگو آماده نیست.
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف گفت: بدیهی است که کی یف برای گفت‌وگو آماده نیست. زلنسکی با ارائه انواع ایده‌ها و "فرمول‌های صلح" توهم دستیابی به خروج نیروهای ما از خاک روسیه در دونباس، کریمه، زاپروژیا و استان خرسون، پرداخت غرامت از سوی روسیه و تسلیم وی به دادگاه‌های بین‌المللی و غیره به کمک غرب را در سر می پروراند."
Президент Украины Владимир Зеленский вручает законодателям украинский флаг, который держат вице-президент Камала Харрис и спикер Палаты представителей Нэнси Пелоси, с автографами военных из Бахмута, выступая на совместном заседании Конгресса на Капитолийском холме в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
هدف اوکراین از درگیری با روسیه از دید زلنسکی
وی افزود که مسکو ایده راه حل دیپلماتیک درگیری را رها نکرده است.
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان ساخت: "اجازه دهید به شما یادآوری کنم که بلافاصله پس از شروع عملیات نظامی ویژه، ولودیمیر زلنسکی ابتکار عمل برای نشستن بر سر میز مذاکره را مطرح کرد. ما آن را رد نکردیم و موافقت کردیم که با نمایندگان وی ملاقات کنیم. با این حال. چندین دور مذاکره نشان داد که روند مذاکراتی که در فوریه آغاز شد، عدم استقلال کامل زلنسکی در اتخاذ تصمیمات مهم را نشان داد. او در ماه آوریل، به دستور آنگلوساکسون ها که علاقه مند به ادامه درگیری های نظامی بودند، به سرعت مذاکرات را متوقف کرد و موضع خود را به شدت سخت گیرانه کرد."
در اوایل نوامبر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پس از گزارش رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه کی یف به سمت گفت‌وگو با مسکو سوق داده می‌شود، شرایط این کشور برای آغاز مذاکرات را نام برد. به گفته وی، این "بازگرداندن تمامیت ارضی، احترام به منشور ملل متحد، جبران همه خسارات، مجازات همه جنایتکاران جنگی و تضمین عدم تکرار این اتفاق است."
کاریکاتور  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.12.2022
غرب دیر یا زود زلنسکی را مجبور به گفت و گو با روسیه می‌کند
همزمان، زلنسکی پیشتر فرمانی مبنی بر عدم امکان مذاکره با رهبری فعلی روسیه امضا کرده بود. وی همچنین اظهار داشت که کی یف تا زمانی که قدرت در مسکو تغییر نکند، با روسیه گفتگو نخواهد کرد.
روسیه بارها از آمادگی خود برای مذاکره صحبت کرده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که تمام درگیری ها با ابزارهای دیپلماتیک پایان می یابد. رئیس جمهور روسیه افزود: "هر چه زودتر این آگاهی به مخالفان ما برسد، بهتر است." پوتین خاطرنشان کرد: روسیه همیشه گفته است که آماده گفتگو در مورد اوکراین است.
به گفته کرملین، زلنسکی می داند که در صورت تمایل وی، درگیری های نظامی در این کشور می تواند روز بعد پایان یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала