تقریبا 50 درصد اوکراینی ها معتقدند که پیوستن به ناتو امنیت اوکراین را تضمین می کند

© AP Photo / Vadim GhirdaВоеннослужащий с флагом НАТО
Военнослужащий с флагом НАТО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
عضو شوید
بر اساس نظرسنجی سرویس جامعه شناسی مرکز رازومکوف، 48.9 درصد از اوکراینی ها عضویت در اتحاد آتلانتیک شمالی را تضمینی برای امنیت کشور در آینده می دانند.
به گزارش اسپوتنیک، اروپا پراودا گزارش می دهد که اکثر شهروندان اوکراینی از مسیر کی­یف برای پیوستن به ناتو حمایت می کنند. بر اساس نظرسنجی سرویس جامعه شناسی مرکز رازومکوف، 48.9 درصد از اوکراینی ها عضویت در اتحاد آتلانتیک شمالی را تضمینی برای امنیت کشور در آینده می دانند.
همانطور که اشاره شد، 16.7 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که این کشور تنها از طریق توسعه نیروهای مسلح خود می تواند امنیت خود را تضمین کند و 10 درصد دیگر از پاسخ دهندگان بهترین گزینه را توافق همکاری استراتژیک با کشورهای همسایه اروپایی می دانند، اما نه. با ایالات متحده در عین حال، 6.7 درصد از اوکراینی ها بر توافق با واشنگتن اصرار دارند و تنها 8.5 درصد از پاسخ دهندگان طرفدار وضعیت غیر بلوکی یا بی طرفی کشور با تضمین سایر کشورها هستند.
در عین حال، 79.4 درصد از پاسخ دهندگان موافق عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا بودند. تنها 7.9 درصد از اوکراینی ها مخالف این موضوع هستند و 12.8 درصد دیگر نمی توانند به این سوال پاسخ دهند که آیا کیف باید به اتحادیه اروپا بپیوندد یا خیر.
پیش از این رسانه‌ها گزارش دادند که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، زمانی که تمایلات اوکراین را برای پیوستن به ناتو در سال 2021 تشویق کرد، بی‌ملاحظه عمل کرد.
تدريب مشترك بين الجنود الأمريكيين والاستونيين - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نیرو های ناتو در اوکراین می جنگند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала