پله فوتبالیست و قهرمان افسانه ای برزیلی درگذشت

© Sputnik / Виталий Тимкив /  مراجعه به بانک تصاویر ادسون آرانتس دونا سیمنتو " پله"
ادسون آرانتس دونا سیمنتو  پله - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
عضو شوید
پله قهرمان افسانه ای فوتبال برزیل و برنده سه بار مقام قهرمانی جام جهانی همراه تیم ملی برزیل در عمر 82 سالگی درگذشت.
به گزارش اسپوتنیک، پله، قهرمان سه دوره جام جهانی فوتبال در سن 82 سالگی داشت. او دو سال پیش بعد از مرگ مارادونا نوشته بود: یک روز در بهشت ​​توپ بازی خواهیم کرد.
در 30 نوامبر، پله بدون برنامه ریزی در بیمارستانی در سائوپائولو به علت نارسایی قلبی بستری شد. بعداً گزارش شد که بدن این ورزشکار به شیمی درمانی پاسخ نمی دهد و به همین دلیل تحت مراقبت های تسکینی قرار گرفت.
به گفته دختران این بازیکن سابق، پله به دلیل عفونت شُش هایش ناشی از ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد. و در سپتامبر 2021، پله به تومور روده بزرگ مبتلا شد.
پله تنها بازیکنی است که سه بار قهرمان جهانی را در کنار تیم ملی برزیل به دست آورده است. او در طول دوران حرفه ای خود در 1363بازی 1289 گل به ثمر رساند.
کمیته بین المللی المپیک پله را به عنوان بهترین بازیکن فوتبال قرن بیستم به رسمیت شناخت، علیرغم این واقعیت که او هرگز در بازی های المپیک شرکت نکرد.
پله همچنین از نظر فیفا به عنوان بهترین بازیکن فوتبال قرن بیستم شناخته می شود. این عنوان توسط بسیاری از بزرگترین نشریات ورزشی جهان به او اعطا شد.
Legendary Brazilian soccer player Pele gestures during a news conference in Gurgaon on the outskirts of New Delhi, India, October 15, 2015 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2022
ورزش
پایان روزهای بیمارستانی؛ پست خوشحال‌کنندۀ پله + عکس
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала