- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

سخنان اولاند درباره توافق های مینسک: مرکل حق داشت

© Sputnik / Mikhail PalinchakКанцлер Германии Ангела Меркель, президент Украины Петр Порошенко и президент Франции Франсуа Олланд во время встречи в Риге
Канцлер Германии Ангела Меркель, президент Украины Петр Порошенко и президент Франции Франсуа Олланд во время встречи в Риге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2022
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین فرانسه گفت: توافق های مینسک تلاش برای دادن زمان برای تقویت نیروهای مسلح اوکراین بود.
به گزارش اسپوتنیک، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور پیشین فرانسه به کی‌یف ایندیپندنت گفت، توافق‌های مینسک تلاشی برای دادن زمان به کیف برای تقویت ارتش این کشور بود.
این سیاستمدار گفت: "انگلا مرکل درست می گفت، از سال 2014 اوکراین پتانسیل نظامی خود را تقویت کرده است. در واقع، ارتش اوکراین کاملاً متفاوت از سال 2014 بود. آموزش و تجهیزتر شد. این شایستگی توافقات مینسک است که کیف چنین فرصتی را به دست آورد".
به گفته وی، وضعیت ژئوپلیتیکی پس از سال 2014 برای اوکراین مساعد نبود و غرب به یک نفس نیاز داشت.
اولاند از سال 2012 تا 2017 رئیس دولت فرانسه بود.
پیشنهاد مرکل به اروپائیان: درباره دنیای بدون رهبری آمریکا فکر کنیم! - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
مرکل: توافقات مینسک تلاشی برای زمان دادن به اوکراین بود که از آن استفاده کردند
در آغاز ماه دسامبر، مرکل در مصاحبه با سایت Zeit هدف از توافقات مینسک را تلاشی برای دادن فرصت به اوکراین برای تقویت آن خواند.
به گفته او، همه فهمیدند که مشکل حل نشده و درگیری در کشور متوقف شده است. در همان زمان، در سال 2014، ناتو نتوانست به کیف تسلیحات به اندازه ای که اکنون می دهد، ارائه دهد.
ولادیمیر پوتین اعتراف کرد، که اظهارات نخست وزیر پیشین آلمان برای او غیرمنتظره بوده است. رئیس جمهور روسیه گفت، که باور داشت که مقامات آلمانی با روسیه همیشه صادقانه رفتار می کنند.
توافقنامه مینسک برای حل و فصل اوضاع در شرق اوکراین، که در سال 2015 امضا شد، شامل آتش بس، خروج تسلیحات سنگین از خط تماس و همچنین اصلاح قانون اساسی بود که عناصر اصلی آن تمرکززدایی و تصویب قانون در مورد وضعیت ویژه مناطق خاصی از مناطق دونتسک و لوهانسک بود. این طرح هرگز توسط کیف اجرا نشد.
یادآوری می کنیم، که در پایان ماه سپتامبر، همه پرسی در مناطق جمهوری خلق لوهانسک، جمهوری خلق دونتسک، خرسون و زاپروژیا برگزار شد که در آن اکثریت قاطع رای دهندگان موافق پیوستن به روسیه بودند.ولادیمیر پوتین و سران مناطق در کرملین توافقنامه هایی را در مورد پذیرش مناطق جدید به کشور امضا کردند.
از 24 فیبروری، یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین در حال انجام است. رئیس دولت وظیفه نهایی خود را آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی که امنیت روسیه را تضمین می کند، خواند. در مقابل این پس‌زمینه، ایالات متحده و متحدانش در ناتو با ده‌ها میلیارد دالر تسلیحات از کیف پشتیبانی می‌کنند. مسکو بارها اعلام کرده است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی تر می کند و حمل و نقل سلاح به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала