محدودیت های طالبان برای اشتغال و تحصیل دختران و زنان نتیجه معکوس دارد

© Sputnik / Александр АстафьевЗаместитель министра иностранных дел России Андрей Руденко перед началом заседания Совета министров Союзного государства России и Белоруссии (19 ноября 2019). Горки
Заместитель министра иностранных дел России Андрей Руденко перед началом заседания Совета министров Союзного государства России и Белоруссии (19 ноября 2019). Горки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2022
عضو شوید
آندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه: ما از طالبان انتظار داریم که موازین اساسی حقوق بشر را رعایت کنند و تمام اقوام و جناح های سیاسی را در ساختار دولت جای بدهند.
به گزارش اسپوتنیک، اندری رودنکو در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک افغانستان درباره به رسمیت شناختن طالبان گفت که گرچند طالبان تلاش دارند تا در قدرت باقی بمانند اما همه چیز قدم های تاکتیکی بعدی طالبان بستگی دارد.
این دیپلمات ادامه داد که روسیه در ایجاد روابط با دولت جدید افغانستان به سیاست ثابت پایبند است، از همان زمان که جنبش طالبان به قدرت رسیدند، ما در گفتگو با کابل، به توسعه روابط دوجانبه، بخصوص در عرصه تجارت، فرهنگ، فعالیت های بشردوستانه و بدون اشاره به رسمیت شناختن، اولویت می دهیم.
او افزود که تشکیل کابینه همه شمول میتواند مشروعیت بین المللی را تضمین کند همچنان ما از طالبان انتظار داریم تا موازین حقوق بشری را نیز در نظر داشته باشند ودیدگاه های خود را بر مردم افغانستان تحمیل نکنند. زنان و دختران افغانستان باید از حق کار و تحصیل برخوردار باشند.
او همچنین درباره فرمت مسکو گفت که علاوه بر شرکت کننده گان سابف این فرمت کشور های عربی و ترکیه هم حضور داشتند و برخلاف کشور های غربی بدون باج خواهی از طالبان خواسته شد تا الزامات حقوق بشر را در نظر بگیرند و همراه با شرکای منطقوی برای احیای صلح کار کنند. دولت مستقل، بی طرف و خودکفا، آزاد از تروریسم و ​​جرایم مواد مخدر بسازند.
همچنان فرمت مسکو خواهان آزاد سازی دارایی های مردم افغانستان شد تا بتوانند چرخ اقتصاد کشور حود را به گردش دربیاورند.
متن کامل گفتگو با آندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه را به زودی در سایت اسپوتنیک بخوانید.
فرمت مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
بیانیه مشترک شرکت کنندگان در فرمت مشاوره مسکو درباره افغانستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала