نماینده ویژه امریکا برای دفاع از حقوق زنان افغانستان

عضو شوید
رینا امیری جهان در "حرف و عمل" با مردم افغانستان است، بسیاری کشورها پس از تعلیق کار و تحصیل زنان در افغانستان، در تلاش پیدا کردن راه‌ها برای ادامه پشتیبانی از مردم افغانستان ‌‌استند.
به گزارش اسپوتنیک، انتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا اعلام کرد که رینا امیری، کارشناس امریکایی متولد افغانستان را نقش فرستاده ویژه برای زنان، دختران و حقوق بشر در افغانستان را به عهده خواهد گرفت. خانم امیری در دوران ریاست جمهوری بارک اوباما در وزارت امور خارجه خدمت می‌کرد.
چند ماه پس از پایان جنگ 20 ساله امریکا در افغانستان، بلینکن گفت که امیری به موضوعاتی خواهد پرداخت که "برای من و سایر اعضای دولت جو بایدن اولویت حیاتی" دارند.
بلینکن در بیانیه‌ای گفت: "ما آرزوی یک افغانستان صلح آمیز، باثبات و امن را داریم، جایی که همه افغان ها بتوانند در آن زندگی کنند و در فعالیت های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شامل باشند."
در این مورد خانم رینا امیری، نماینده امریکا در امور حقوق بشر و زنان افغانستان، می‌گوید که جهان در "حرف و عمل" با مردم افغانستان است، بسیاری کشورها پس از تعلیق کار و تحصیل زنان در افغانستان، در تلاش پیدا کردن راه‌ها برای ادامه پشتیبانی از مردم افغانستان ‌‌استند.
رینا امیری در یک تویت جداگانه همچنان گفته است که با سمیه اردوغان، دختر رجب طیب اردوغان، درباره‌ی پشتیبانی سازمان‌های مقیم کشورهای اسلامی برای حمایت از زنان در افغانستان، گفت‌وگوهای سازنده داشته است.
امیری در کودکی افغانستان را ترک کرد و با خانواده اش در کالیفرنیا مسکن گزین شد. او در زمانی که هنوز دانشجو بود، در مورد افغان هایی که تحت حاکمیت طالبان زندگی می کردند، به ویژه زنان صحبت می کرد. بعداً حادثه 11 سپتمبر منجر به مداخله نظامی امریکا در افغانستان و جنگ 20 ساله شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала