ترکیه با خروج نیروهایش از سوریه موافقت کرد

© AP Photo / Baderkhan AhmadAmerican military convoy stops near the town of Tel Tamr, north Syria, Sunday, Oct. 20, 2019.
American military convoy stops near the town of Tel Tamr, north Syria, Sunday, Oct. 20, 2019.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.12.2022
عضو شوید
الوطن: ترکیه پس از نشستی در مسکو با خروج نیروهایش از سوریه موافقت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه الوطن به نقل از منابعی در دمشق نوشت وزرای دفاع ترکیه، سوریه و روسیه در نشستی در مسکو بر سر خروج نیروهای ترکیه از شمال سوریه به توافق رسیدند.
به گفته یکی از طرفین این نشریه، نتیجه این مذاکرات "رضایت ترکیه با خروج کامل نیروها از سرزمین‌های سوریه که در شمال آن اشغال شده است و همچنین تأیید آنکارا مبنی بر احترام به حاکمیت و تمامیت سوریه بود". " این منبع افزود: در این نشست همچنین درباره اجرای توافقنامه منعقد شده در سال 2020 در مورد افتتاح بزرگراه M4بحث شد.
وی خاطرنشان کرد، علاوه بر این، مذاکره کنندگان تاکید کردند که تشکیلات حزب کارگران کردستان که در ترکیه ممنوع شده است "عوامل اسرائیل و ایالات متحده هستند و بزرگترین خطر را برای ترکیه و سوریه ایجاد می کنند."
این نشریه در پایان می نویسد: برای اطمینان از اجرای توافقات انجام شده، قرار است کمیسیون های تخصصی ایجاد شود و در صورت لزوم، طرفین جلسات جدیدی را برای هماهنگی بیشتر اقدامات برگزار کنند.
مذاکرات بین روسای ادارات نظامی سه کشور در 28 دسامبر در مسکو انجام شد. این اولین دیدار رسمی بین نمایندگان آنکارا و دمشق در 11 سال گذشته بود. همانطور که در وزارت دفاع روسیه اعلام شد، طرفین به ماهیت سازنده گفتگو و لزوم ادامه آن برای ثبات بیشتر اوضاع در سوریه و در کل منطقه اشاره کردند.
 ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
وزارت دفاع ترکیه: اجازه نمی دهیم به "برادران سوری" آسیب وارد شود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала