پوتین اجازه داد بدهی گاز با ارز خارجی دریافت شود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.12.2022
عضو شوید
پوتین اجازه داد تا بدهی گاز از کشورهای "غیردوست" با ارز خارجی دریافت شود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، هنگام پرداخت یا جمع‌آوری بدهی‌های گاز روسیه، اجازه تسویه ارز با خریداران کشورهای غیردوست را داد. حکم مربوطه روز جمعه 9 قوس در سایت رسمی اینترنتی اطلاعات حقوقی منتشر شد.
پیشنهاد می شود وجوه به حساب ویژه تامین کننده که به ارز خارجی مشخص شده در قرارداد افتتاح می شود واریز شود. پس از واریز پول به حساب، بدهی بازپرداخت تلقی می شود.
در عین حال، این سند تأکید می کند که بازپرداخت بدهی مبنایی برای ازسرگیری عرضه گاز طبیعی نیست، اگر یک خریدار خارجی نتواند هزینه گاز را به روبل برای تحویل به کشورهای غیردوست بپردازد.
این مصوبه از تاریخ امضا لازم الاجرا است.

انتقال به روبل

در 31 مارچ، ولادیمیر پوتین دستور داد تا پرداخت گاز روسیه به کشورهای اروپایی را به روبل منتقل کند. این طرح شامل باز کردن دو حساب (به روبل و یورو) در Gazprombankتوسط خریدار است. پوتین اطمینان داد در صورت امتناع از پرداخت گاز به روبل، قراردادهای موجود برای تامین گاز از روسیه متوقف خواهد شد.

ولادیمیر پوتین: امروز من فرمانی را امضا کردم که قوانین تجارت گاز طبیعی روسیه با کشورهای به اصطلاح غیردوست را تعیین می کند.

رئیس جمهور افزود که فروش جدید گاز به کشورهای "غیر دوست" از اول آپریل اجرایی خواهد شد. او گفت که روسیه در صورت عدم پرداخت به روبل، فرض می کند که کشورهای مربوطه به تعهدات خود در قراردادها عمل نمی کنند.
به گفته رئیس جمهور پوتین، روسیه گاز اروپا تامین می کرد که هزینه آن به یورو بود، اما وجوه در آنجا مسدود شد و در نتیجه آنها گاز را به صورت رایگان دریافت کردند.
در ابتدا پوتین تصمیم خود مبنی بر تبدیل پرداخت ها به روبل را در 23 مارچ اعلام کرد. پس از آن طرف اروپایی اشاره کرد که در قراردادها ارز دیگری نیز وجود دارد. در پس‌زمینه اظهارات رهبر روسیه، ارزش دلار در جریان معاملات در بورس مسکو در 23 مارچ به زیر 100 روبل رسید.

اعتراض اتحادیه اروپا

کادری سیمسون کمیسر انرژی اروپا در پی نشست اضطراری شورای اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: کمیسیون اروپا درخواست روسیه برای پرداخت بهای گاز به روبل را نقض تحریم‌های اروپا دانست.
سیمسون گفت که تصمیم گازپروم برای قطع گاز پولند و بلغارستان نقض قرارداد است. وی افزود که در حال حاضر هیچ خطری برای تامین سوخت کشورهای اروپایی وجود ندارد، اما پیشنهاد کرد که برای احتمال قطع عرضه آماده شوند.
کادری سیمسون: ما به صراحت می دانیم که پرداخت به روبل و افتتاح حساب دوم در گازپروم بانک نقض تحریم ها است و قابل قبول نیست. ما نباید قراردادهایی را که قبلاً امضا شده است، که می گویند پرداخت به دلار یا یورو انجام می شود، تغییر دهیم.
کمیسر اتحادیه اروپا اذعان کرد که اتحادیه اروپا نمی تواند به طور کامل گاز روسیه را جایگزین کند و خواستار یافتن راه هایی برای توسعه انرژی جایگزین شد.
Газохранилище Газпрома Хайдах в Австрии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2022
آغاز اجرای پروژه هاب گاز از سوی روسیه و ترکیه
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала