پوتین و شی جین پینگ چگونه جهان را تغییر می دهند

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин во время встречи в государственной резиденции "Дяоюйтай" в Пекине
Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин во время встречи в государственной резиденции Дяоюйтай в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.12.2022
عضو شوید
گلوبال تایمز: پوتین و شی جین پینگ مشترکاً با هژمونی غرب مخالفت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دولتی چین گلوبال تایمز می نویسد، مشارکت راهبردی روسیه و چین در تضمین صلح و امنیت در قاره اوراسیا بسیار مهم است و می تواند نقش سازنده ای در حفظ نظم و عدالت جهانی داشته باشد.
این نشریه می‌گوید: "مسکو و پکن در همبستگی با مردم دیگر، به شدت چندقطبی و دموکراتیزه‌تر روابط بین‌الملل را ترویج می‌کنند و به شدت با تلاش‌های واشنگتن برای تحمیل آرمان‌های خود بر همه و برانگیختن جنگ سرد جدید مخالفت می‌کنند".
همانطور که نویسنده مقاله تاکید می کند، افزایش همکاری ها با وجود تمام تلاش های غرب برای بیگانگی کشورها از یکدیگر صورت می گیرد. وی به عنوان نمونه به گفتگوهای اخیر ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ اشاره کرد که نتایج آن به نظر او حاکی از موفقیت در توسعه روابط دوجانبه است.
ناظر خاطرنشان می کند: "روابط روسیه و چین در حال ورود به دوره جدیدی است. انتظار می رود در سال 2023 همکاری بین کشورها تشدید شود و رفاه و ثبات بیشتری برای جهان به ارمغان بیاورد."
وی بر این نکته تاکید کرد که کشورها نه تنها در زمینه های اقتصادی و انرژی، بلکه در زمینه امنیت نیز در حال توسعه مشارکت هستند. مانورهای نظامی مشترک چین و روسیه که علیرغم اتهامات و سوء ظن "بی اساس و غیرمنطقی" از سوی سیاستمداران غربی، طبق برنامه انجام شد، گواه این امر است.
پوتین و شی جین پینگ در آستانه سال نو میلادی از طریق ویدئو کنفرانس بسته گفتگو کردند. رئیس جمهور چین به ویژه گفت که پکن آماده است همکاری راهبردی با مسکو را تقویت کند و با آن برای حفاظت از حاکمیت و امنیت دو کشور همکاری کند.
پوتین نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که اهمیت مشارکت راهبردی روسیه و چین به عنوان یک عامل تثبیت کننده در شرایط افزایش تنش های جیوپلیتیکی در حال افزایش است. به نظر او، هماهنگی مسکو و پکن در خدمت ایجاد یک نظم جهانی عادلانه است.
چین و روسیه چگونه میتوانند جنگ بر ضد امریکا را ببرند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2022
پسکوف از مذاکرات پوتین و رئیس جمهور چین شی جین پینگ خبر داد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала