طالب امریکایی مجهز با قمه به 3 افسر پولیس نیویارک حمله کرد

© AP Photo / David ZalubowskiМашины экстренной помощи возле супермаркета King Soopers, где были убиты несколько человек, в Боулдере, штат Колорадо
Машины экстренной помощи возле супермаркета King Soopers, где были убиты несколько человек, в Боулдере, штат Колорадо - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.01.2023
عضو شوید
توماس گالاتی، رئیس واحد سازمان اطلاعات پولیس نیویارک گفت، ممکن مردی که در شب سال نو میلادی با قمه به سه پولیس حمله کرد، متهم به تروریزم شود
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این گزارش شده بود که مردی متهم به نام بیکفورد می‌خواست به طالبان (تحت تحریم‌های سازمان ملل برای فعالیت‌های تروریستی) در افغانستان بپیوندد و "شهید شود".
پولیس گزارش داد که مردی با قمه در نزدیکی میدان تایمز به سه افسر پولیس حمله کرد. همانطور که کمیسر پولیس خاطرنشان کرد، یکی از افسران به سوم مهاج فیر کرد و به شانه او اصابت کرد. بالاخره مظنون دستگیر شد.
حمله راننده مست به کارناوالی خیابانی در نیویارک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2017
کلوپ ویدیو
حمله راننده مست بر مردم در نیویارک (ویدیو)
او تاکنون با اتهامات دو قسمتی – اقدام به قتل و دو مورد دیگر – سوء قصد متهم شده است.
گالاتی در نشرات شبکه تلویزیونی NY1 رد نکرد که مظنون به جرم مرتبط با تروریزم متهم شده است.
گالاتی گفت: "تحقیقات جریان دارد. ما تلاشی را انجام داده ایم، کمپیوتر های وی اکنون در بررسی مطالعه قراردارد، مصادره کرده ایم. انتظار دارم در یک دوره زمانی بسیار کوتاه دوسیه جزائی وی تکمیل گردد و به جرم ترویزم متهم شود".
وی خاطرنشان کرد که مظنون عمداً قصد داشت فقط به افسران پولیس حمله کند. وی افزود: "او به صراحت اعلام کرد که می‌خواهد به کارمندان دولتی آسیب برساند - افرادی که یونیفورم پوشیده‌اند، یعنی پولیس که کارمندان دولتی به شمار میروند.
داعش مسئولیت نیویورک را به عهده حمله گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2017
داعش مسئولیت حمله نیویارک را به عهده گرفت
او گفت: "آنها با خانواده اش صحبت کردند و به وی تاکید کردند که کشور را ترک نکند، آنها تحقیقات را آغاز نمودند - آنها هر کاری که لازم بود انجام دادند."
گلاتی در پاسخ به این سوال که آیا علایم وجود دارد که مظنون می تواند بخشی از شبکه تروریستی بزرگتر باشد، گفت: چنین علایم وجود ندارد، اما تحقیقات ادامه دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала