کنگره آمریکا برای مقابله با حمله جدید آمادگی می گیرد

© AP Photo / Jose Luis MaganaУчастники акции протеста сторонников действующего президента США Дональда Трампа у здания конгресса в Вашингтоне
Участники акции протеста сторонников действующего президента США Дональда Трампа у здания конгресса в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.01.2023
عضو شوید
منگر، رئیس پلیس واشنگتن هشدار داد که حمله به کاپیتول در سال 2021 ممکن است دوباره اتفاق بیفتد.
به گزارش اسپوتنیک، تام منگر، رئیس پلیس واشنگتن درباره تهدید ناآرامی بیشتر، مشابه حمله به ساختمان کنگره در 6 جنوری 2021 هشدار داد.
وی در بیانیه ای گفت: "با توجه به وضعیت متفرقه ملت ما، حمله ای مانند آنچه که وزارتخانه در 6 جنوری 2021 تجربه کرد ممکن است دوباره اتفاق بیفتد."
منگر گفت که اداره پلیس واشنگتن "بیش از 100 پیشرفت قابل توجه" را برای افزایش آمادگی خود انجام داده است. به ویژه، الزام به تدوین برنامه عملیاتی در صورت بروز حوادث در جریان تظاهرات، همکاری با "ده ها سازمان مجری قانون" و تقویت مؤلفه اطلاعاتی در کار پلیس"
منگر افزود: "کنگره قانونی را تصویب کرده است که به رئیس پلیس کلان شهر ایالات متحده این اختیار را می دهد که به طور یکجانبه وضعیت اضطراری اعلام کند و گارد ملی را فراخواند."
وی همچنین اذعان کرد که پلیس واشنگتن باید این کار را ادامه دهد.
در 6 جنوری 2021، هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده به ساختمان کنگره حمله کردند و کنگره را برای چند ساعت مسدود کردند. در نتیجه شورش ها، یک معترض و یک پلیس کشته شدند، سه نفر دیگر به دلایل غیر مرتبط با خشونت جان باختند.
پس از اخراج معترضان از ساختمان، نمایندگان کنگره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تایید کردند. متعاقباً صدها نفر در ایالات متحده به اتهام مشارکت در حمله به ساختمان کنگره دستگیر شدند.
Flaga USA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2023
امریکا از خطرناک ترین تهدید نظامی بر علیه خود را نام برد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала