کنگره آمریکا با اکثریت جمهوری خواهان کار خود را آغاز می کند

© AP Photo / Jacquelyn Martinکاخ کنگره آمریکا
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.01.2023
عضو شوید
کنگره آمریکا کار خود را با ترکیب جدیدی آغاز می کند.
به گزارش اسپوتنیک،روز سه شنبه 222 نماینده جمهوری خواه کنگره و 212 نفر از همکاران دموکرات آنها در مجلس نمایندگان سوگند یاد خواهند کرد. در سنا، که پس از نتایج انتخابات نوامبر، یک سوم تجدید شد، دموکرات ها نه تنها اکثریت را حفظ کردند، بلکه اکثریت را به 51 در مقابل 49 کرسی افزایش دادند.
اکثریت دموکرات در هر دو مجلس به دولت اجازه دادند که قانون رویایی به ارزش تریلیون ها دلار را در دو سال اول فعالیت خود تصویب کند و از آن در برابر حملات سیاسی محافظت کرد. انتقال مجلس نمایندگان به کنترل جمهوری خواهان با تغییر در رئیس و رهبری کمیته، نیمه دوم ریاست جمهوری بایدن را تهدید می کند، زمانی که همه چیز از تعطیلی تا تحقیقات پارلمانی و حتی تلاش برای استیضاح ممکن می شود.
در دستور کار کنگره، مبارزه با تغییرات اقلیمی یا تشدید قوانین مالکیت اسلحه، جای خود را به ابتکاراتی با هدف توسعه انرژی هیدروکربنی، محدود کردن مهاجرت یا آزادی های باروری می دهد. جمهوری خواهان قول می دهند که به پیشنهادات پرهزینه، به ویژه پیشنهادهای اجتماعی پایان دهند. قوه مجریه یا باید با قانونگذاران سازش پیدا کند یا ابتکارات آنها را وتو کند. "خاموش شدن" توقف موقت کار مقامات فدرال به دلیل اختلافات بودجه می تواند به یک پدیده مزمن تبدیل شود.
با حمایت کنگره، در دو سال اول قدرت، بایدن موفق شد حدود 2 تریلیون دلار در قوانین محرک کرونا، نیم تریلیون سرمایه گذاری زیرساختی، 700 میلیارد دلار در سرمایه گذاری اجتماعی و زیست محیطی و تقریبا 300 میلیارد دلار در توسعه نیمه هادی ها تصویب کند. تولید در ایالات متحده
اکثریت دموکرات‌ها پس از انتخابات، اما قبل از شروع اصلاحات کنگره، موفق شدند ضمانت‌های ازدواج همجنس‌گرایان فدرال را تصویب کنند و بودجه 1.7 تریلیون دلاری را برای سال مالی 2023 تصویب کنند که نزدیک به 45 میلیارد دلار آن برای کمک در نظر گرفته شده است. اوکراین. جمهوری خواهان خواستار واگذاری بودجه به مجلس نمایندگان جدید شدند و اکنون تهدید می کنند که به طور خودکار لوایح همه کسانی را که به آنها گوش نداده اند مسدود می کنند. جمهوری خواهان در حالی که نیاز به کمک به اوکراین در درگیری با روسیه را مورد مناقشه قرار نمی دهند، قول می دهند که صدور "چک های باز" را متوقف کنند و خواهان حسابرسی کامل از میلیاردها دلار هستند.
در ماه دسامبر، دموکرات‌ها تحقیقات پارلمانی بلندپایه‌ای را در مورد حمله حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره تکمیل کردند. کمیته منتخب مجلس نمایندگان گزارشی 800 صفحه‌ای درباره رویدادهای 6 ژانویه 2021 منتشر کرد و به وزارت دادگستری توصیه کرد که چهار اتهام جنایی از جمله تحریک و کمک به فتنه را علیه رئیس‌جمهور سابق مطرح کند.
اکثریت جمهوریخواه مجلس ترامپ را تنها خواهند گذاشت، اما ممکن است به طور علنی روابط تجاری هانتر بایدن و دخالت پدرش، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، در آنها را بررسی کند. این امکان وجود دارد که پرونده به استیضاح برسد، اما برکناری واقعی بایدن به دلیل عدم کنترل جمهوری خواهان بر مجلس سنا از بین خواهد رفت. موضوع تحقیقات پارلمانی که کاخ سفید تاکنون از آن محافظت شده است، می‌تواند سیاست مهاجرت، خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، پیدایش همه‌گیری ویروس کرونا یا سانسور در شبکه‌های اجتماعی باشد.
اکثریت جمهوری خواهان، علاوه بر بی اهمیتی عمومی برتری نسبت به دموکرات ها، ممکن است با تضادهای داخلی بین حامیان ترامپ و تشکیلات قدیمی تضعیف شود ، که رئیس جمهور سابق را به عنوان یک مشکل تلقی می کنند، و او را مقصر می دانند.
در کنگره جدید، "بانوی آهنین" پارلمانتاریسم آمریکا، نانسی پلوسی، دموکرات، خط مقدم را ترک می کند. او اولین زنی در تاریخ رئیس مجلس نمایندگان بود که بیش از هر کس دیگری غیر از سام ریبرن به عنوان سخنران خدمت کرد و در کنار او تنها کسی بود که پس از وقفه ای به این سمت بازگشت.
Спикер Палаты представителей США Нэнси Пелоси в Вашингтоне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2022
کلوپ ویدیو
نانسی پلوسی استعفا داد + ویدیو
پلوسی می‌گوید "از همکاری با سه رئیس‌جمهور لذت می‌برد"، اگرچه این نارضایتی از رئیس‌جمهور چهارم، یعنی ترامپ بود که شهرت ملی، تحسین لیبرال‌ها و نفرت محافظه‌کاران را برای او به ارمغان آورد. او به طور علنی متن سخنرانی ترامپ را پاره کرد که با آن او با هر دو مجلس کنگره صحبت می کرد و تهدید کرد که وقتی ترامپیست هایی که به دنبال او بودند به ساختمان کنگره هجوم آورده بودند "او را ناک اوت خواهد کرد".
تحت رهبری او، مجلس نمایندگان دو بار ترامپ را استیضاح کرد و تحقیقات درباره رویدادهای 6 جنوری را با توصیه هایی برای محاکمه رئیس جمهور سابق که قرار است دوباره برای کاخ سفید بجنگد، تکمیل کرد.
در ماه آگست، میلیون‌ها نفر پرواز پلوسی به تایوان را از ترس واکنش خشونت‌آمیز چین به این اقدام تحریک‌آمیز و شروع جنگ جهانی سوم، با نفس بند آمده تماشا کردند. در بهار، پلوسی یک بازدید محرمانه از کی­یف داشت و در ماه دسامبر، با شکوه میزبان ولادیمیر زلنسکی در کنگره بود و یک فرمان و یک پرچم اوکراین با امضای ارتش از او دریافت کرد.
خود سخنران بارها دستاورد اصلی خود را این واقعیت نامیده است که در سال‌های 2009 تا 2010، با تلاش‌های عظیم خود، توانست اکثریت مجلس را برای تصویب لایحه باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت، در مورد مراقبت‌های بهداشتی مقرون‌به‌صرفه به دست آورد.
در محافل سیاسی و مطبوعات، هرازگاهی سوالاتی در مورد خردمندی همسرش مطرح می‌شد که گفته می‌شد در انتظار تصمیمات مجلس، معاملات فوق‌العاده‌ای را در بازار سهام انجام می‌داد. هنگامی که پل پلوسی توسط مردی که به خانه خانواده آنها در سانفرانسیسکو نفوذ کرد، با چکش به سر پلوسی کوبید، سوء ظن و شایعات به همدردی تبدیل شد. دموکرات ها، از جمله بایدن، از این داستان استفاده کردند تا جمهوری خواهان را به ایجاد نفرت در جامعه آمریکا قبل از انتخابات پارلمانی متهم کنند.
پلوسی به عنوان یک نماینده معمولی کنگره در ترکیب جدید مجلس نمایندگان باقی می ماند، بدون اینکه ادعایی برای رهبری رسمی در اقلیت دموکرات شود. این واقعیت که بازگشت جدیدی برنامه ریزی نشده است به افتخاراتی که همکارانش او را هدایت کردند اشاره دارد. یک پرتره رسمی از پلوسی اکنون در کاپیتول آویزان است، یکی از سالن ها به نام او نامگذاری شده است و یک فیلم مستند تعریفی درباره مسیر زندگی او فیلمبرداری شده است.
کوین مک کارتی جمهوری خواه به عنوان نامزد اصلی پست ریاست مجلس در نظر گرفته می شود، اما چند تن از اعضای حزب با او مخالفت کردند و احتمال انتخاب شدن را زیر سوال بردند که به 218 رای نیاز دارد. کامالا هریس، معاون رئیس جمهور همچنان رئیس مجلس سنا است، در حالی که انتظار می رود چاک شومر دموکرات و میچ مک کانل جمهوری خواه به ترتیب سمت های رهبری اکثریت و اقلیت خود را حفظ کنند.
Участники акции протеста сторонников действующего президента США Дональда Трампа у здания конгресса в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.01.2023
کنگره آمریکا برای مقابله با حمله جدید آمادگی می گیرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала