وزارت خارجه روسیه: ایتالیا نمی تواند میان مسکو و کی یف میانجیگری کند

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2023
عضو شوید
زاخارووا: ایتالیا نمی تواند واسطه ای بین روسیه و اوکراین باشد و به رژیم کی یف کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، ایتالیا نمی تواند میانجی بین مسکو و کی­یف باشد، زیرا به رژیم خونین کی­یف کمک می کند و موضعی تهاجمی ضد روسیه اتخاذ می کند.
پیش از این، جورج ملونی، نخست وزیر ایتالیا، آمادگی رم برای عمل به عنوان "ضامن" حل و فصل صلح آمیز اوکراین را اعلام کرد.
بسیاری از کشورها آمادگی خود را برای مشارکت در حل و فصل بحران اوکراین اعلام می‌کنند و برخی مستقیماً خدمات میانجیگری خود را به ما ارائه می‌دهند. برخی این کار را صادقانه انجام می‌دهند، برخی دیگر اهداف خودخواهانه خود را دنبال می‌کنند.
Новый премьер-министр Италии Джорджа Мелони - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
آمادگی ایتالیا برای ضمانت پیمان صلح در اوکراین
به گفته وی، "شنیدن پیشنهادهایی برای میانجیگری از سوی کشورهایی که از همان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، موضع صریح و بسیار تهاجمی ضد روسی اتخاذ کردند، نه تنها از رژیم خونین کی­یف حمایت کردند، به آن کمک های نظامی و فنی-فنی قابل توجهی ارائه می دهد و عمداً مدرن ترین سلاح ها را به اوکراین پمپاژ می کنند، عجیب است."
به عنوان مثال، ایتالیا، همراه با طیف گسترده ای از تسلیحات و تجهیزات نظامی، مین های ضد نفر را نیز به کی­یف می رساند.
این اقدامات غیرمسئولانه نه تنها تعداد قربانیان از جمله در میان جمعیت غیرنظامی دونباس را چند برابر می کند، پایان درگیری را به تعویق می اندازد، بلکه مملو از کشاندن کشورهای ناتو به یک درگیری مستقیم نظامی با روسیه است. با این حال، حامیان غربی کی­یف، از جمله زاخارووا گفت که متأسفانه ایتالیا هستند و فکر نمی کنند متوقف شوند، برعکس، آنها در حال افزایش عرضه هستند.
به گفته وی، با توجه به موضع حزبی ایتالیا، "ما نمی توانیم آن را نه به عنوان یک "میانجی صادق" و نه به عنوان تضمین کننده احتمالی روند صلح در نظر بگیریم.
خدا حافظ افغانستان؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2022
ارسال تسلیحات به اوکراین باعث رسوایی وزارت دفاع ایتالیا شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала