پایگاه امریکا در شمال شرق سوریه مورد اصابت راکت قرار گرفت

© Photo / SSgt. Rachel Bartonمقاتلة قاذفة أمريكية من طراز "أ-10"
مقاتلة قاذفة أمريكية من طراز أ-10 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2023
عضو شوید
پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه مورد اصابت راکت قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه از سوی فرماندهی مرکزی آمریکا (CENTCOM) که حوزه مسئولیت عملیاتی آن شامل آسیای مرکزی و خاورمیانه است، اعلام شد که پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه مورد اصابت راکت قرار گرفت و به کسی آسیب نرسید.
در این پیام آمده است: "امروز حدود دو راکت به سمت نیروهای ائتلاف در تأسیسات پشتیبانی ماموریت در کونوکو در شمال شرق سوریه شلیک شد."
گفته می شود که کسی قربانی و مجروح نشده است، خود پایگاه نیز آسیب ندیده است.
اکثر ولایت حسکه، دیرالزور و رقه، واقع در شرق و شمال شرق سوریه، در حال حاضر تحت کنترل "نیروهای سوریه دموکراتیک" کرد (SDF) هستند که توسط ایالات متحده حمایت می‌شوند.
از سال 2015، فرماندهی ایالات متحده 9 پایگاه نظامی در این منطقه ایجاد کرده است. در پایان سال 2019، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، طرحی را تصویب کرد که به موجب آن صدها سرباز آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند.
یکی از وظایف اصلی آنها تضمین کنترل بر میادین نفتی در شمال شرق و شرق کشور است. دمشق حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه را یک اشغال غیرقانونی می داند.
American military convoy stops near the town of Tel Tamr, north Syria, Sunday, Oct. 20, 2019.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.12.2022
ترکیه با خروج نیروهایش از سوریه موافقت کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала