سه خطر مهم که امسال ایالات متحده را تهدید می کند

بایدن
بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
عضو شوید
تحلیلگران نشریه فارین پالیسی امریکایی معتقدند که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، امسال بر تحویل تسلیحات به اوکراین تمرکز خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در مطلب منتشره در این نشریه گفته می شود:" چالش اصلی دولت بایدن، به‌ مثابه بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده کمک‌های نظامی به اوکراین، حفظ تحویل تسلیحات به کیف برای ادامه جنگ در سطح ثابت و همچنین متعادل کردن تعهدات خود در قبال ایالات متحده برای تأمین آمادگی و افزایش نظارت جمهوری خواهان در کنگره خواهد بود."
Президент США Джо Байден во время интервью  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2022
بایدن دستور کمک نظامی یک میلیارد دالری به اوکراین را صادر کرد
با این حال، تحلیلگران می گویند، رهبر امریکا با تحقق هدف اساسی خود با تعدادی از مشکلات روبرو خواهد شد. کارشناسان تاکید کردند که سیاستمداران امریکایی هر چه بیشتر و بیشتر با تامین مالی کیف مخالفت می کنند.
به نوشته فارین پالیسی علاوه بر این، بایدن باید به رقابت با چین و مواضع متحدین خود در اروپا توجه کند.
پیش از این، مایکل آلن، مشاور ویژه سابق جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق امریکا در امور امنیت ملی، گفته بود که ممکن است اگر ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین از تلاش برای پیشروی در میدان جنگ دست بردارد، غرب حمایت مالی از اوکراین را متوقف کند.
زلنسکی دسامبر گذشته از واشنگتن بازدید کرد و در آنجا با جو بایدن، ارباب کاخ سفید و رهبری کنگرس دیدار کرد. همزمان با سفر او، بسته کمک نظامی جدید 1.85 میلیارد دالری برای کیف اعلام شد که از جمله شامل یک کندک از دستگاه های دافع هوا پاتریوت است.
از 24 فبروری، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای نازی زدایی و غیر نظامی کردن اوکراین انجام داده است. رهبر روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد زجر و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند."
هدف قوای مسلح روسیه آزادسازی منطقه دونباس و تضمین امنیت خود روسیه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала