طالبان به زنان فروشنده در بلخ: پس از یک هفته همه دکان های تان باید بسته باشند

© https://twitter.comطالبان یک دختر را جوان در بلخ تیرباران کردند
طالبان یک دختر را جوان در بلخ تیرباران کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
عضو شوید
مسئولان گروه طالبان در ولایت بلخ اینبار به زنان فروشنده دستور بسته کردن دکان های شان را داده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، چند روز پس از دستورکار گروه طالبان مبنی بر منع کار زنان در مؤسسات غیردولتی داخلی و خارجی، اکنون این گروه در ولایت بلخ برای توقف کار زنان فروشنده در یکی از فروشگاه های بازرگانی، یک هفته زمان تعیین کرده است.
برخی از زنان فروشنده در مارکت "سیتی واک" شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ امروز (پنج‌شنبه، ۱۵ جدی) تأیید کردند که طالبان برای‌شان دستور داده‌اند تا دکان‌های‌شان را بسته کنند.
برج قلعه تاریخی غزنی   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2022
طالبان در غزنی: به بانوان خدمات مخابراتی ارائه نکنید
این زنان می‌گویند، که طالبان گفته‌اند تا یک هفته‌ی دیگر باید همه ای فروشندگان زن از این مارکت اخراج شوند.
براساس معلومات منابع، در حال حاضر دست‌کم ۳۰ زن و دختر که بیشترشان سرپرست خانواده‌های‌شان هستند، در دکان‌های این مارکت تجارتی سرگرم فعالیت هستند.
این بانوان ضمن انتقاد از طالبان می‌گویند، که اقدام این گروه برای منع کار زنان در شرایطی سخت اقتصادی، آنان را هر روز با مشکلات بیشتر مواجه می‌کند. آنها از طالبان می‌خواهند که در مورد این تصمیم‌شان تجدید نظر کنند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان نزدیک دو هفته پیش تحصیل دختران در دانشگاه و به تعقیب آن کار زنان در مؤسسات غیردولتی داخلی و خارجی را منع کردند. این اقدام باعث شده است تا چندین سازمان بشردوستانه فعالیت‌های‌شان را در افغانستان متوقف کنند.
هرچند این تصیم طالبان واکنش‌ها و محکومیت‌های گسترده‌ی بین‌المللی را در پی داشته است، اما مقام‌ها و سخن‌گویان این گروه در نشست‌های مختلف از تصمیم‌شان دفاع کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала