بایدن آنچه را که به زلنسکی وعده داده بود فراموش کرد

© AP Photo / Evan VucciПрезидент США Джо Байден на встрече с премьер-министром Израиля Нафтали Беннетом
Президент США Джо Байден на встрече с премьер-министром Израиля Нафтали Беннетом - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2023
عضو شوید
بایدن طی نشست با مقامات دولتی، چیزی را که به کیف وعده داده بود و آن تحویل سیستم های دفاع هوائی پاتریوت به کیف بود، فراموش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا، طی دیدار با اعضای کابینه‌اش، مدت‌ها به یاد نمی‌آورد که واشنگتن چه نوع تسلیحات امریکایی را به مثابه حمایت از دولت ولادیمیر زلنسکی به اوکراین خواهد فرستاد. این دیدار در کانال یوتیوب کاخ سفید منتشر شد.
بایدن با مکث های سنگین گفت: "آلمان همچنین اعلام کرد که امروز سیستم های پاتریوت را برای مقابله با حملات هوایی در اختیار اوکراینی ها قرار می دهد.
راکت های دافع هوا Patriot,  پاتریوت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2018
راکت های پاتریوت امریکائی قابل اعتماد نیست+ویدیو
بر علاوه، بایدن گفت که درگیری اوکراین "در مرحله بحرانی" قرار دارد و همچنین خاطرنشان کرد که فعلاً اثربخشی سیستم‌ های پاتریوت در اوکراین محسوس است، اگرچه طبق گزارشات رسمی، دستگاه دافع هوا حتی به آنجا تحویل داده نشده است.
این اظهارات در حالی منتشر شد که در رسانه های مشهور امریکایی منتشر شد مبنی بر اینکه ایالات متحده در 6 جنوری قصد دارد بزرگترین بسته کمک نظامی را به ارزش رکورد سه میلیارد دالر به کیف اختصاص دهد.
اولاف شولز صدراعظم آلمان و بایدن در گفتگوی تلیفونی روز پنجشنبه با ارسال تجهیزات نظامی سنگین به کیف موافقت کردند. آلمان آمادگی خود را برای تامین وسایط نقلیه پیاده و دستگاه دافع هوا پاتریوت اعلام کرد. سفارت روسیه در آلمان این تصمیم را محکوم کرد. به گفته نمایندگان این وزارت، پمپاژ کیف با تسلیحات کشنده و تجهیزات نظامی سنگین، که نه تنها علیه پرسنل نظامی روسیه، بلکه علیه جمعیت غیرنظامی دونباس استفاده می شود، "این خط اخلاقی است که مقامات آلمانی نباید از آن عبور می کردند."
به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تحویل دستگاه دافع هوا پاتریوت به اوکراین درگیری را طولانی تر می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала