- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

خودداری لهستان از انتقال تانک های لئوپارد به اوکراین

© AFP 2023 / Ozan KoseТурецкие военные на танках Leopard 2A4 рядом с сирийской границей. Архивное фото
Турецкие военные на танках Leopard 2A4 рядом с сирийской границей. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2023
عضو شوید
نخست وزیر لهستان گفت، که ورشو قصد ندارد تانک های لئوپارد را به کیف عرضه کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، روز شنبه 7 جنوری گفت، که ورشو قصد ندارد تانک های لئوپارد را به کیف منتقل کند.
Украинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2022
امضای بیانیه ای در پشتیبانی از اوکراین از سوی نخست وزیران اوکراین، لهستان و لیتوانیا
بنابراین، این سیاستمدار درباره گزارش هایی که پیش از این در شماری از رسانه ها منتشر شده بود، که مقام های لهستانی در حال آماده شدن برای ارسال تانک های Leopard 2 به اوکراین هستند، گفت: ما قصد نداریم تانک های بعدی خود را به تنهایی تحویل دهیم.
موراویسکی تاکید کرد، که لهستان خود بدون ائتلاف گسترده انتقال نمی دهد.
به گفته وی، ورشو در حال حاضر با مقام های دیگر کشورها درباره امکان ایجاد یک ائتلاف گسترده که اعضای آن تسلیحات سنگین کیف را تامین خواهند کرد، گفتگو می کند. به ویژه، طرف لهستانی در حال انجام مذاکرات مشابه با نمایندگان آلمان است.
پیشتر گزارش شده بود، که از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، لهستان بیش از 200 تانک تی-72 را به کیف منتقل کرده است. در مقابل، ورشو 250 و 180 تانک آبرامز با اصلاحات مختلف از ایالات متحده و 1000 تانک K2 از کوریای جنوبی خریداری کرد. افزون بر این، ارتش لهستان دارای 126 دستگاه تانک لئوپارد 2A4 و 105 دستگاه تانک لئوپارد 2A5 است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала