آیا می خواهید بیشتر و راحت تر زندگی کنید

© کریم ورزش «ام ام ای» و روند رشد آن در افغانستان
 ورزش «ام ام ای» و روند رشد آن در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2023
عضو شوید
تحقیقات نشان داده است که ورزش می تواند به پیشگیری از امراض قلبی عروقی و عروق مغزی، دیابت، چاقی، بهبود خلق و خو و حتی افزایش اثربخشی معالجه انواع مختلف سرطان کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک، محققین دانشگاه سیدنی استرالیا، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه لندن در بریتانیا مقاله‌ ای را در بخش طب طبیعی مجله علمی “نیچر” با عنوان "ارتباط فعالیت‌های بدنی متناوب شدید با مرگ که با دستگاه‌های پوشیدنی، اندازه‌ گیری می‌شود" منتشر کردند. " این مطالعه نشان داد که 3-4 دقیقه فعالیت بدنی متناوب شدید در هر روز می تواند طول عمر را افزایش دهد، خطر مرگ زودرس به دلایل مختلف و سرطان را 38-40% و خطر مرگ ناشی از امراض قلبی عروقی را 48-49% کاهش دهد.
علی اکبر سخی کوهنور افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2022
ورزش
شوک به ورزش افغانستان؛ علی‌اکبر کوهنورد در پاکستان درگذشت+ عکس
در روند تحقیقات، دانشمندان گزارشات 25200 بزرگسال را از پایگاه اطلاعات بانک محیط زئیست بریتانیا تجزیه و تحلیل کردند که میانگین سنی آنها 61.8 سال بود و قبل از شروع مطالعه ورزش نمی‌کردند. دانشمندان فعالیت بدن شرکت ‌کنندگان را با استفاده از ردیاب‌های مچ اندازه ‌گیری کردند و ارتباط بین دوره‌های کوتاه فعالیت بدنی شدید و مرگ زودهنگام به دلایل مختلف، امراض قلبی عروقی و سرطان را تجزیه و تحلیل کردند.
فعالیت بدنی متناوب شدید (VILPA) به مدت 1 تا 2 دقیقه ای ورزش کوتاه و شدیدی است که می تواند بخشی از زندگی روزمره باشد.
افرادی که 11 بار در روز ورزش می کردند، 48 فیصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس به هر دلیلی هستند، خطر مرگ ناشی از امراض قلبی عروقی در آنها به کمتر از 65 فیصد می رسد، و خطر ابتلا به سرطان در مقایسه با افرادی که ورزش شدید کوتاه مدت انجام نمی دادند در آنها به کمتر از 49 فیصد می رسد.
دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که 3-4 دقیقه ورزش متناوب کوتاه و شدید در روز می تواند عمر را طولانی کند و خطر مرگ زودهنگام را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. آنها می گویند که اگر این "تمرینات" کم با شدت بیشتری انجام شود، می توان به همان فواید تمرین تناوبی با شدت بالا با فعالیت های عادی در زندگی روزمره دست یافت. دانشمندان تاکید کردند که این فقط یک مطالعه مشاهده ای بوده و هنوز نمی توان به طور مستقیم علت و معلول را تعیین کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала