القاعده چرایی مرگ ایمن الظواهری را به دستور گروه طالبان ساختگی می سازد

© www.wikipedia.orgرهبر القاعده
رهبر القاعده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2023
عضو شوید
گروه تروریستی القاعده می‌خواهد چرایی مرگ رهبر خود را به دستور گروه طالبان ساختگی و "بیماری" اعلام کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، دیلی‌بیست به نقل از منابع روز شنبه، ۱۷ جدی گزارش داده که القاعده قرار است چرایی مرگ رهبر این شبکه را بیماری اعلام کند.
برپایه داده ها، گروه طالبان به القاعده التماس کرده‌اند تا مرگ رهبر این شبکه را تأیید یا رد نکند.
رهبر القاعده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
القاعده دچار سردرگمی برای انتخاب جانشین الظواهری
منابع به این رسانه گفته‌اند، که یورش امریکا بر ایمن‌الظواهری این را فاش کرده که گروه طالبان توانایی ارایه خدمات نگهبانی را ندارند و بربنیاد مدارک به دست آمده، سی‌آی‌ای حتا دوربین‌های کشفی و دستگاه‌های جاسوسی را در اتاق و تخت خواب ایمن‌الظواهری نصب کرده بود.
منابع به دیلی‌بیست گفته‌اند: "الظواهری و اسامه آرزوی شهادت داشتند و هر دو به آرزوی خود رسیدند؛ اما القاعده آن را پنهان می‌کند تا گروه طالبان را از پیامدهای فاجعه‌بار حضور رهبر این شبکه در کابل نجات دهد".
پس از مرگ ایمن‌الظواهری رقابت میان سیف‌العدل، از چهره‌های کهنه‌کار القاعده، یاسین‌السوری، از سرمایه‌گذاران ارشد این گروه تروریستی مستقر در ایران و عبدالرحمان المغربی، داماد ایمن‌الظواهری، بر سر جانشینی او جریان دارد.
یادآوری می کنیم، که یک ماه پیش نیز القاعده با نشر نوار شنیداری منصوب به ایمن‌الظواهری تلاش کرد تا کشته شدن او در اثر یورش هواپیمای بی‌سرنشین امریکا در کابل را دروغ ثابت کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала