آمادگی سازمان همکاری شانگهای برای کمک به حل آشفتگی اوکراین

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation/Vadim Savitskii /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان همکاری شانگهای
سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2023
عضو شوید
دبیر کل سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد، که کشورهای سازمان همکاری شانگهای حاضرند شرایط مساعدی را برای حل آشفتگی اوکراین فراهم کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ژانگ مینگ در بیانیه ای تصریح کرد: کشورهای سازمان همکاری شانگهای آماده کمک به تقویت گفت و گو بین روسیه و اوکراین و حل مشکل هستند. علاوه بر این، کشورهای سازمان همکاری شانگهای به منظور غلبه بر آشفتگی انسانی در اوکراین "به تلاش های خود ادامه می دهند".
دبیرکل گفت، که این سازمان درگیری ها را زیر نظر دارد و از حرکت متقابل روسیه و اوکراین پشتیبانی می کند تا آنها منافع مشترک پیدا کنند و به صلح دست یابند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2022
سخنرانی پوتین در عرصه دفاعی سازمان همکاری شانگهای و کشورهای مستقل مشترک المنافع
ژانگ مینگ تاکید کرد، که کشورهای سازمان همکاری شانگهای با ارزش های مشترک و مواضع مشابه در مورد بسیاری از مسائل جهانی و منطقه ای متحد شده اند.
وی تصریح کرد، که از همان ابتدای مناقشه در اوکراین، سازمان همکاری شانگهای آن را به دقت مورد توجه قرار داد. سازمان از کشورهای مربوطه در این راستا حمایت کرد تا آنها "به کار کردن روی رفع اختلاف نظرها ادامه بدهند و در راستای جستجوی منافع مشترک با یکدیگر کنار بیایند و به صلح و حل و فصل مناقشه به روش های صلح آمیز، سیاسی و دیپلماتیک دست یابند".
پیشتر مارک گالئوتی، روزنامه نگار تایمز اعلام کرد که ولادیمیر زلنسکی برای اینکه از حمایت غرب محروم نشود، در سال ۲۰۲۳ ناگزیر خواهد شد که موفقیت در میدان نبرد در رویارویی مسلحانه با روسیه را شبیه سازی کند. به نظر او، واشنگتن با متحدان خود از رئیس جمهور اوکراین مطالبه خواهد کرد که "سرمایه گذاری ها را برگرداند". زلنسکی به خوبی می فهمد که دنیا از مناقشه نظامی در قلب اروپا خسته شده است و به همین خاطر او نرخ را بالا خواهد برد و اعلام خواهد کرد که برای کل تمدن دارد مبارزه می کند.

یادآوری می کنیم، که در فیبروری ۲۰۲۲، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را در دونباس و اوکراین آغاز کرد که همچنان ادامه دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала