سویدن شرایط ترکیه برای پیوستن این کشور به ناتو را غیرواقعی خواند

© Flickr / Guillaume Speurtالین ارسون دختر خانم محصل سویدنی که مانع اخراج یک پناه‌جو گردیده بود، حالا محاکمه می‌شود
الین ارسون دختر خانم محصل سویدنی که مانع اخراج یک پناه‌جو گردیده بود، حالا محاکمه می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2023
عضو شوید
درخواست سویدن و فنلاند برای ناتو تنها توسط دو کشور از 30 کشور که از آن جمله هنگری و ترکیه میباشد،‌ تایید نشده است.
به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر سویدن، اولف کریسترسون، که در کنفرانس مردم و دفاع صحبت می کرد، گفت که مقامات ترکیه شرایطی را ارائه می کنند که برای سویدن غیرممکن است تا به ناتو بپیوندد.
کریسترسون به گزارش رویترز می گوید: "ترکیه تایید می کند که ما آنچه را که قول داده ایم انجام داده ایم، اما همچنین می گوید چیزی را می خواهد که ما نمی توانیم یا نمی خواهیم به آن ها بدهیم".
کریسترسسون گفت: ترکیه تأیید می کند که ما آنچه را که قول داده بودیم انجام داده ایم، اما همچنین می گوید چیزی را می خواهد که ما نمی توانیم یا نمی خواهیم به آن ها بدهیم."
پرچم سوئد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2022
سویدن یک فرد محکوم به عضویت در "پ ک ک" را به ترکیه تحویل می دهد
فنلاند و سویدن در پس زمینه عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در 18 مه 2022، درخواست های خود را برای پیوستن به اتحاد به دبیرکل ناتو ارائه کردند. تا به امروز، درخواست سویدن و فنلاند برای ناتو تنها توسط دو کشور از 30 کشور که از آن جمله هنگری و ترکیه میباشد،‌ تایید نشده است.
پیش از این، وزیر امور خارجه ترکیه، مولود چاووش اوغلو گفته بود که سویدن همچنان مرکز جذب حامیان سازمان فتح الله گولن (FETO) که ممنوع در ترکیه است که انکارا کودتای سال 2016 را با آن مرتبط می داند. همچنین مقامات ترکیه فهرست افرادی را که باید از سویدن مسترد شوند از 33 نفر به 42 نفر افزایش داده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала