اگر می خواهید صحتمند باشید، از این سه غذای سفید کمتر و بیشتر از این دو غذای سیاه بخورید!

CC0 / Pixabay / Salt
Salt - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2023
عضو شوید
زندگی طولانی غیرممکن نیست. تنها شرط این است که سالم باشد. چگونه به سلامتی برسیم؟
اسپوتنیک _ همه می خواهند سالم و قوی باشند، عمر طولانی داشته باشند و روزی فرزندان و نواسه ها را ببینند. با این حال، با وجود این، بسیاری از افراد همچنان به سلامت خود آسیب می رسانند. مثلاً دیر به رختخواب می‌روند، در هنگام بیماری بستنی می‌خورند، با گوجی بری "آب شفابخش" می‌نوشند و در زمستان با مچ پا برهنه راه می‌روند.

برای سلامتی، کمتر از این سه غذا بخورید.

نمک سفره سفید
خوردن نمک زیاد واقعا برای بدن مضر است. این نه تنها می تواند فشار خون را افزایش دهد، بلکه باعث خطر انسداد رگ های خونی نیز می شود. مصرف بیش از حد نمک منجر به کم‌آبی بدن می‌شود که باعث می‌شود شما مقدار زیادی نوشیدنی بنوشید و بار کلیه‌ها را افزایش دهید.
شکر سفید
شکر سفید همان نمک خوراکی است و خوردن بیش از حد آن ناسالم است، بدون استثنا! فکر نکنید که فقط به دلیل شیرین بودن، سالم است. در واقع شکر سفید آسیب زیادی به بدن وارد می کند. مصرف بیش از حد قند نه تنها خطر چاقی را افزایش می دهد، بلکه خطر ابتلا به دیابت را نیز افزایش می دهد.
گوشت سفید
چربی های موجود در گوشت سفید به طور جدی بالاتر از حد معمول است. مصرف روزانه مقادیر زیاد چربی منجر به افزایش وزن و افزایش سطح چربی خون می شود. احتمال ابتلا به هیپرلیپیدمی افزایش می یابد، خطر ابتلا به بیماری های مختلف قلبی عروقی و عروقی مغز افزایش می یابد.

برای سلامتی بیشتر این دو غذای سیاه را بخورید.

قارچ درخت سیاه
قارچ یک غذای بسیار مقوی و سالم است. با مصرف منظم، قارچ نه تنها می تواند وضعیت پوست را بهبود بخشد، بلکه به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای برخی بیماری های قلبی عروقی و عروق مغزی مانند تصلب شرایین نیز عمل می کند. اما به یاد داشته باشید که قارچ ها را باید تازه مصرف کنید، آنها را برای مدت طولانی نگهداری نکنید یا خیس نکنید تا مواد مغذی آن از بین نرود.
برنج سیاه
برنج سیاه گونه ای با ارزش غذایی بسیار بالا است که به آن برنج طول عمر نیز می گویند. برنج سیاه حاوی عناصر کمیاب منیزیم و پتاسیم است که مصرف منظم آنها می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و عروقی مغز را کاهش دهد.
سلامتی باید با عادات کوچک روزانه شروع شود و مهمترین چیز این است که عادات غذایی خود را کنترل کنید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. همانطور که می گویند، این بیماری از طریق دهان وارد بدن می شود - و این درست است! پس این سه غذای بد و دو غذای خوب را به خاطر بسپارید.
Модель человеческого мозга - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2023
ثبوتی بر "کودکانه" بودن مغز بزرگسالان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала