بزودی دیدار رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای با پوتین

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Генеральный директор МАГАТЭ Рафаэль Гросси во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым в Анталье
Генеральный директор МАГАТЭ Рафаэль Гросси во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым в Анталье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2023
عضو شوید
رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای ابراز امیدواری کرد که به زودی با رئیس جمهور روسیه دیدار کند.
به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای گفت، که هفته آینده به اوکراین می‌رود و پس از آن به روسیه سفر خواهد کرد.
رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای گفت، که امیدوار است به زودی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند.
Генеральный директор МАГАТЭ Рафаэль Гросси во время посещения Запорожской атомной электростанции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
سفر گروسی به کیف
گروسی در پاسخ به پرسشی درباره دیدار با رهبر روسیه به شبکه خبری ایتالیایی Rainews24 گفت: من انتظار دارم و امیدوارم بتوانم این کار را انجام دهم.
به گفته وی، در نشست پاییزی در سن پترزبورگ، آنها توافق کردند، که گفت وگوها درباره مشکل نیروگاه های هسته ای ادامه یابد. گروسی گفت: پوتین گفت، که این کار فنی است و او آماده انجام آن است.
رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای افزود: ما باید به راه‌حل نزدیک‌تر باشیم، تکرار می‌کنم این غیرممکن نیست.
گروسی در همان مصاحبه با تلویزیون ایتالیا پیشتر گفته بود، که هفته آینده به اوکراین سفر خواهد کرد و پس از آن به روسیه سفر خواهد کرد.
نیروگاه هسته ای زاپروژیا در ساحل چپ دنیپر در نزدیکی شهر انروگودار واقع شده است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر شمار واحدها و ظرفیت نصب شده است - این نیروگاه دارای شش واحد نیرو با ظرفیت هر یک 1 گیگاوات است. از ماه مارچ زیر نگهبانی ارتش روسیه قرار دارد. وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، که این اقدام به منظور جلوگیری از نشت مواد هسته ای و رادیواکتیو توجیه شده است. ارتش اوکراین به طور منظم به گلوله باران انروگودار و قلمرو نیروگاه هسته ای زاپروژیا در همسایگی شهر ادامه می دهد. سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه گفت، که رژیم کیف با ادامه گلوله باران هدفمند نیروگاه هسته ای زاپروژیا به دنبال برپایی یک خطر فاجعه هسته ای است. آژانس بارها ضرورت ساخت منطقه امنیتی در پیرامون نیروگاه هسته ای زاپروژیا را اعلام کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала