شاهزاده هری گفت که سخنانش در مورد کشتن طالبان در افغانستان از متن حذف شده است

عضو شوید
شاهزاده هری بریتانیا رسانه ها را به تلاش برای تحریف سخنان او در مورد جنگجویان طالبان متهم کرد که در طول خدمت سربازی در افغانستان آنها را کشته است.
به گزارش اسپوتنیک، عصر سه شنبه، پسر چارلز سوم، پادشاه بریتانیای کبیر، در پخش برنامه گفتگوی پرطرفدار جیمز کوردن در شبکه تلویزیونی CBS آمریکا گفت که بسیاری از نشریاتی که گزیده‌هایی از زندگی‌نامه او "Spare" را نقل کرده‌اند، به این موضوع توجه نکرده‌اند. متن آنچه نوشته شده را در نظر بگیرید.

"بدون شک، خطرناک ترین دروغی که آنها منتشر کردند این است که من به نوعی به تعداد افرادی که در افغانستان کشته ام افتخار می کنم. این یک دروغ است. امیدوارم اکنون که کتاب منتشر شده است، مردم بتوانند آنچه را که در متن گفته شده است ببینند." وی افزود: آنچه نوشتم خطرناک نیست، اما شیوه ای که آنها سعی می کنند سخنان من را بیان کنند برای خانواده من به شدت خطرناک است."

در این کتاب، گزیده‌ای از آن که پنج روز قبل از انتشار رسمی آن به مطبوعات رسید، شاهزاده می‌نویسد که 25 جنگجوی طالبان را در حالی که دومین خلبان توپچی یک هلیکوپتر آپاچی ("آپاچی") در افغانستان در سال‌های 2012-2013 بود، کشت. . این 38 نفر گفت: "به نظر من بسیار مهم است که از این تعداد نترسید.
برای من این تعداد کشته شدگان 25 نفر است. این رقم باعث غرور من نمی شود، اما من را هم آزار نمی دهد." شاهزاده یک ساله نوشت و اعتراف کرد که در آن زمان متعلق به کسانی بود که آنها را کشت، نه به عنوان مردم، بلکه به عنوان "مهره های شطرنج که از صفحه حذف می شوند." هری توضیح می‌دهد که او نیز مانند بسیاری دیگر از پرسنل نظامی، برای حفظ سلامت روانی، باید این واقعیت را درک کرده و بپذیرد که در جریان جنگ، افراد دیگری را کشته است.
شاهزاده در طول یک برنامه تلویزیونی گفت: "تصمیم گرفتم در این مورد صحبت کنم، زیرا تقریباً دو دهه با کهنه سربازان کار کردم، فهمیدم که مهمترین چیز این است که صادق باشم و به دیگران اجازه دهیم تجربیات خود را بدون شرم به اشتراک بگذارند." هدف من از تلاش من برای به اشتراک گذاشتن این جزئیات کاهش تعداد خودکشی ها [در میان پرسنل نظامی] است."
Принц Гарри  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2023
آیا شاهزاده هری محاکمه خواهد شد؟

انتقاد متقابل

علیرغم این واقعیت که هری 10 سال پیش برای اولین بار تایید کرد که مجبور به کشتن مردم در هنگام خدمت در افغانستان شده است، پس از بازگشت به این موضوع در کتاب خود و ارائه تعداد دقیق کشته شدگان، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. ارتش بریتانیا به روزنامه ها گفته است که با افشای این جزئیات، قانون ناگفته ای را زیر پا گذاشته و خود و دیگران را در معرض خطر قرار داده است. سرهنگ بازنشسته ارتش بریتانیا، ریچارد کمپ، که فرماندهی نیروها در افغانستان را بر عهده داشت، هشدار داد که سخنان دوک ساسکس می تواند خطر حملات علیه غیرنظامیان و اعضای بریتانیا را افزایش دهد و "از سوی تبلیغات وهابی مورد استفاده قرار گیرد."
پس از انتشارات طنین انداز، نمایندگان مقامات افغانستان گفتند که شاهزاده باید به سزای اعمال خود برسد. سهیل شاهین، سخنگوی ارشد جنبش طالبان در این کشور، به کانال تلویزیونی انگلیسی اسکای نیوز گفت که کوچکترین پسر پادشاه باید به سؤالات "دادگاهی که به جنایات علیه بشریت رسیدگی می کند" پاسخ دهد.
در بریتانیا، اظهارات دیگر شاهزاده که در سال 2020 به همراه همسر آمریکایی خود مگان مارکل به ایالات متحده نقل مکان کرد نیز بسیار انتقادی بود. ناظران روزنامه‌های بریتانیا افشاگری‌های جدید او را ضربه‌ای دیگر به خانواده سلطنتی و کل سلطنت بریتانیا می‌دانستند.
Восковые фигуры принца Гарри и его супруги Меган в музее Мадам Тюссо в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2023
شاهزاده هری از سناریوی تاجگذاری چارلز سوم خط خورد

موفقیت "یدکی"

زندگی نامه شاهزاده که در آن او در مورد درگیری با بستگان خود صحبت می کند و تجربیات شخصی خود را با جزئیات در مراحل مختلف زندگی خود به اشتراک می گذارد، به طور رسمی در 10 ژانویه منتشر شد. در اولین روز انتشار، این اثر به پرفروش ترین اثر غیرداستانی تاریخ تبدیل شد. روزانه بیش از 400 هزار نسخه از کتاب خریداری شد که به طور قابل توجهی از انتظارات ناشر - خانه تصادفی پنگوئن آمریکایی ("خانه تصادفی پنگوئن") فراتر رفت.
به گزارش رسانه های بریتانیایی، دستمزد شاهزاده 38 ساله بالغ بر 20 میلیون دلار بوده است. روزنامه‌نگار و نویسنده مشهور آمریکایی، برنده جایزه پولیتزر، جان جوزف مورینگر، که قبلاً با آندره آغاسی تنیسور بر روی کتاب خاطراتش "صادقانه: یک زندگی‌نامه" کار کرده بود، به بیان داستان دوک ساسکس کمک کرد.
Britain's Prince Harry or just plain Captain Wales talks to a TV crew  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2023
نا گفتنی ها در مورد خدمت شاهزاده هری در افغانستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала