مشورت طالبان با مقامات عربستان سعودی درباره مراسم حج

© AP Photo / Amr Nabilالحجاج يطوفون حول الكعبة المشرفة في المسجد الحرام، في مدينة مكة المكرمة في المملكة العربية السعودية في 6 يوليو 2022
الحجاج يطوفون حول الكعبة المشرفة في المسجد الحرام، في مدينة مكة المكرمة في المملكة العربية السعودية في 6 يوليو 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2023
عضو شوید
"عبدالولی حقانی" رئیس امور ادارى و مالى و نماینده باصلاحیت وزارت ارشاد، حج و اوقاف دولت موقت طالبان با "ساهر بن عبدالعزیز مطر" رئیس شرکت وکلای موحد عربستان سعودی دیدار و گفتگو نمود.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت حج و اوقاف طالبان، در این دیدار دو طرف درباره مسائل مرتبط به ارائه خدمات شرکت وکلای موحد برای حجاج افغانستان گفتگو کردند.
اطلاعیه می‌افزاید امضای این توافقنامه جهت مطالعه آن با شرکت مذکور به جلسه آینده موکول گردید.
گفتنی است که شرکت وکلای موحد مسئولیت استقبال حجاج در فرودگاه‌های جده و مدینه در موسم حج واجب است که سفر حجاج را تنظیم کرده و در زمان تعیین شده حجاج را از فرودگاه به پروازهایشان و بالعکس انتقال می‌دهند.
این شرکت همچنین در پایان مراسم امور حجاج را تنظیم کرده و در پروازهای تعیین شده به افغانستان باز می‌گرداند.
حقانی چند روز پیش برای شرکت در کنفرانس و نمایشگاه خدمات حج و عمره عازم عربستان شده بود.
امسال بیش از 13 هزار و 500 زائر افغان از جمله شماری از مقام‌های طالبان برای ادای مراسم حج به عربستان سعودی رفتند، درحالی‌که سهمیه سالانه افغانستان برای حج واجب، در سال‌های گذشته به 30 هزار نفر می‌رسید.
این در حالی است که عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد که پس از سه سال محدودیت به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال محدودیتی برای تعداد زائران حج وجود ندارد.
مرد ننگرهاری که قصد رفتن به حج با بایسکل را داشت، به خانه برگشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2023
کلوپ ویدیو
برگشت مرد ننگرهاری که قصد رفتن به حج با بایسکل را داشت + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала