افزایش قربانیان انفجار کابل به بیش از 40 نفر

عضو شوید
در پی یورش انتحاری در برابر وزارت امور خارجه گروه طالبان در کابل، یک‌ منبع می‌گوید، که شمار تلفات این یورش به 21 کشته و 25 زخمی می‌رسد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، نزدیکای ساعت 4:00 عصر امروز (چهارشنبه، 21 جدی) وزارت امور خارجه طالبان هدف یورش انتحاری قرار گرفت، که این گروه بلافاصله تلفات جانی این حادثه را تأیید کرد.
هرچند وزارت امور داخله طالبان آمار دقیقی از تلفات یورش عصر امروز اعلام نکرده، اما منابع می‌گویند، که در این یورش دست‌کم 21 تن کشته و 25 تن دیگر زخمی شده‌اند.
جزئیات انفجار امروز کابل
گفته می‌شود، که یورش کننده در حالی خودش را مقابل وزارت امور خارجه طالبان انتحار کرده است که یک هیات دیپلماتیک چینی در این‌ وزارت حضور داشته‌ است.
با این حال، مهاجر فراهی، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان، به خبرگزاری فرانسه گفته است: "قرار بود امروز یک هیات چینی در وزارت خارجه حضور داشته باشد؛ اما نمی‌دانیم آن‌ها در زمان انفجار [در آن‌جا] حضور داشتند یا خیر".
در همین حال، شاهدان عینی کشته و زخمی شدن نزدیک به 50 تن در این رویداد را تأیید کرده‌اند.
مسئولیت این یورش انتحاری را تاهنوز کسی یا گروهی برعهده نگرفته است.
احمد سعیدی هم نوشته است، که هدف یورش انفجاری امروز در وزارت خارجه افغانستان سفیر چین و یک تعداد دیپلماتان چینی بودند که به تازگی قرار داد گاز و نفت شمال را گرفته اند.
چینی ها باید بدانند و باور داشته باشند که نزدیکی با امارت اسلامی و گرفتن قرار داد های گاز و نفت در دراز مدت برایشان خیلی قیمت تمام خواهد شد.
یادآوری می کنیم، که این حمله بر یک مکان دیپلماتیک و ساحه سبز در حالی انجام شده است که طالبان همواره مدعی تأمین امنیت سراسری در کشورند.
پیش از این، بر سفارت پاکستان و روسیه نیز یورش انتحاری صورت گرفته بود، که گروه تروریستی داعش مسئولیت آنان را به دوش گرفته بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала