فنلاند نمی تواند تانک های زیادی را به اوکراین منتقل کند

© AP Photo / Heikki SaukkomaaПрезидент Финляндии Саули Ниинисте
Президент Финляндии Саули Ниинисте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2023
عضو شوید
پرزیدنت نینیسته: فنلاند چند تانک به اوکراین خواهد داد، زیرا با روسیه هم مرز است.
به گزارش اسپوتنیک، سائولی نینیسته، رئیس جمهور فنلاند گفت فنلاند آماده است تا در تامین تانک های لئوپارد به اوکراین مشارکت کند، اما تعداد آنها کم خواهد بود، زیرا فنلاند خود با روسیه هم مرز است و بخشی از ناتو نیست.
نینیسته گفت: "اگر یک پروژه مشترک اروپایی برای کمک به اوکراین ایجاد شود، کمک فنلاند نیز مورد نیاز خواهد بود. تعداد تانک ها نمی تواند زیاد باشد، زیرا فنلاند با روسیه هم مرز است و بخشی از ناتو نیست."
پیش از این، نسخه اروپایی روزنامه پولیتیکو گزارش داده بود که فرانسه و پولند به آلمان برای ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین فشار می آورند. فنلاند حدود 200 تانک لئوپارد 2 دارد. تحویل تانک های لئوپارد 2 به اوکراین نیاز به مجوز صادرات مجدد آلمان دارد، زیرا این تانک ها در آلمان تولید می شوند. رسانه های فنلاندی تصریح کردند که علاوه بر آلمان، پولند و فنلاند، تانک های لئوپارد در اسپانیا، یونان و دانمارک نیز وجود دارد.
فنلاند و سویدن در پس زمینه رویدادهای اوکراین در 18 مه درخواست پیوستن به این اتحاد را به دبیرکل ناتو تحویل دادند. تا به امروز، درخواست سوئد و فنلاند برای ناتو تنها توسط دو کشور از 30 کشور، مجارستان و ترکیه، تایید نشده است.
کاریکاتور فنلاند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2023
چندرسانه ای
مردم فنلاند از ایجاد پایگاه نظامی ناتو در کشور عدم حمایت شان را اعلام کردند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала