کلوپ ویدیو

چین برای اولین بار یک اسب را شبیه سازی کرد + ویدیو

© Sputnik / Konstantin Mihalchevsky /  مراجعه به بانک تصاویر Лошадь в Симферополе, Крым
Лошадь в Симферополе, Крым - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2023
عضو شوید
چین از اولین اسب مسابقه ای شبیه سازی شده به نام ژوانگ ژوانگ رونمایی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، چین روز پنجشنبه اولین اسب شبیه سازی شده خود را برای مسابقه معرفی کرد، کلت ژوانگ ژوانگ در حال حاضر 7 ماهه است و رنگ کت او تقریباً به طور کامل رنگ اصلی او، اسب اسب نر ورزشی Ursus را تکرار می کند.
به گفته شرکت SinoGene، که در آزمایشگاه "آن کلون" ساخته شده است، کار بر روی شبیه سازی این اسب دورگه در سال 2021 آغاز شد. کره شبیه سازی شده به نام ژوانگ ژوانگ (که از چینی به عنوان "استوار" ترجمه شده است) در 16 جولای 2022 متولد شد. سلول های بدنی از نمونه پوست یک اسب خونگرم به نام اورسوس گرفته شد که در سال 2007 از آلمان به چین آمد و جوایز متعددی را در مسابقات سوارکاری در چین و خارج از کشور کسب کرد. مادر جایگزین یک مادیان از استان گانسو در شمال غربی چین بود. کت ژوانگ ژوانگ همان مشکی اورسوس است، این دو اسب فقط در پوزه ها و اندام های کمی رنگی متفاوت هستند.
ژائو جیان پینگ، معاون مدیر کل SinoGene به ریانووستی گفت که هدف اصلی از شبیه سازی، پرورش نژادهای اسب درجه یک در چین است.
"چین هنوز از نظر پرورش نژادهای اسب درجه یک عقب است. اسب های ما عمدتاً در دامپروری به عنوان نیروی کار استفاده می شوند. در مورد نژادهای اسب درجه یک که در ورزش سوارکاری استفاده می شود، آنها به عنوان اسب برای سرگرمی در نظر گرفته می شوند." وی تصریح کرد: پایه پرورش آنها بسیار ضعیف است، عمدتاً باید از کشورهای دیگر وارد شوند.
با این حال، مشکلاتی در مورد اسب های وارداتی وجود دارد، برخی با آسیب وارد می شوند، برخی دیگر خیلی قدیمی هستند. ژائو جیان پینگ می گوید: با توجه به ویژگی هایشان، برای پرورش مناسب نیستند.
علاوه بر این، این دانشمند خاطرنشان کرد که هنگام پرورش اسب ها به روش طبیعی، همیشه این شانس وجود دارد که توله فقط برخی از ویژگی های خاص و نه همیشه بهترین والدین خود را به ارث ببرد. ژائو جیان پینگ گفت: "کنترل این فرآیند در طی تولید مثل طبیعی غیرممکن است.
وی افزود: در مورد شبیه سازی می توان یک کپی ژنتیکی دقیق با تمام مشخصات فرد اصلی ایجاد کرد.
یک اسب شبیه سازی شده همیشه ویژگی هایی را خواهد داشت که اجدادش داشته است، نه قوی تر، نه ضعیف تر. این دانشمند توضیح داد: به عنوان مثال، اگر ما یک چنین اسب ورزشی را شبیه سازی کنیم، یک رقیب با مهارت بالا، آنگاه کلون تمام ویژگی های آن را به ارث می برد، اگرچه آموزش لازم است.
ژائو جیانپینگ همچنین خاطرنشان کرد که این روش برای "مادر جانشین" کاملاً ایمن است و در آینده او می تواند به تولید مثل فرزندان ادامه دهد.
ژائو جیان پینگ یادآور شد که در سال 2012، فدراسیون بین المللی سوارکاری به کلون ها اجازه رقابت داد. وقتی از او پرسیده شد که آیا ژوانگ ژوانگ می‌تواند در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۸ شرکت کند، گفت که اسب‌ها معمولاً می‌توانند تمرینات خود را از ۴ تا ۶ سالگی شروع کنند، "تا سال ۲۰۲۸ او حدوداً ۶ ساله خواهد شد، بنابراین شاید بتواند".
در سال 2017، SinoGene توجه جهان را به خود جلب کرد که اولین سگ جهان در جهان در آزمایشگاه آنها متولد شد، که از یک سلول جسمی با روش gene knockout(روش ژنتیک مولکولی که در آن ژن‌های مشخص از بدن خارج می‌شوند یا غیرقابل عمل می‌شوند) پرورش داده شد. . Lun Lun یک کلون از سگ بیگل پینگو است که توسط SinoGene در دسامبر 2016 پرورش یافت.
ژائو جیان پینگ یادآور شد که در سال 2012، فدراسیون بین المللی سوارکاری به کلون ها اجازه رقابت داد. وقتی از او پرسیده شد که آیا ژوانگ ژوانگ می‌تواند در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۸ شرکت کند، گفت که اسب‌ها معمولاً می‌توانند تمرینات خود را از ۴ تا ۶ سالگی شروع کنند، "تا سال ۲۰۲۸ او حدوداً ۶ ساله خواهد شد، بنابراین شاید بتواند".
ماهواره شیان-10-02  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2023
کلوپ ویدیو
چین ماهواره شیجیان-23 را به مدار زمین فرستاد + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала