جمهوری خواهان تحقیقات را در مورد چگونگی خروج قوای امریکا از افغانستان آغاز کردند

© AP Photo / Susan WalshАмериканский флаг над зданием конгресса США в Вашингтоне
Американский флаг над зданием конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2023
عضو شوید
مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجه مجلس نمایندگان امریکا از وزارت امور خارجه خواست تا اسناد مربوط به خروج نیروها از افغانستان در سال 2021 را در اختیار قانونگذاران قرار دهد که به معنی آغاز رسمی تحقیقات در مورد این رویدادها است.
به گزارش اسپوتنیک، مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجه مجلس نمایندگان امریکا از وزارت امور خارجه خواست که تا 26 جنوری به این درخواست پاسخ دهد و تهدید کرد که در صورت عدم پاسخ به تحقیقات خواهد پرداخت.
جمهوری خواه بانفوذ طی نامه ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، که توسط سی ان ان نقل شده است، نوشته است:"لازم است که وزارت امور خارجه به درخواست های طولانی مدت پاسخ کامل بدهد و کمیته تاخیر بیشتر را تحمل نخواهد کرد. در صورت عدم رعایت شرایط، کمیته از اختیارات خود برای اطمینان از انطباق درخواست ها استفاده خواهد کرد.
Antony Blinken, secrétaire d'État de l'administration Biden - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2021
تحسین آنتونی بلینکن از کانادا برای پذیرش 5 هزار پناهجوی افغان
مک کال در این نامه فهرستی از تمام جلسات بین سازمانی را درخواست کرده است که در مورد موضوع خروج نیروها از افغانستان در دوران ریاست جمهوری جو بایدن صحبت شده است. او همچنین از جنوری 2021 درخواست اطلاعات در مورد تمام دیدارهای نمایندگان ایالات متحده با اعضای جنبش رادیکال طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) را دارد. بر علاوه، مطالعه برنامه ریزی و روند خروج نیروها، کمیته همچنین علاقه مند به اطلاعات در مورد پیامدهای این تصمیم است. به ویژه، جمهوری خواهان می خواهند سیاست ایالات متحده در مورد کمک به افغانستان، روشن شدن وضعیت روابط با طالبان و وضعیت اعطای ویزا به افغان ها را روشن کنند.
این کانال تلویزیونی خاطرنشان می کند که در سال 2022، مک کال و سایر جمهوری خواهان حداقل سه درخواست برای ارائه اطلاعات لازم به وزارت امور خارجه ارسال کردند. با این همه، در آن زمان جمهوری خواهان اکثریت کانگرس را نداشتند و وزارت اطلاعات لازمه را ارائه نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала