کنایه‌ به تیم کرکت افغانستان: از بازی با کشورهایی که دختران‌شان به مکتب می‌روند، خودداری کنید

© Photo / ACB / تیم ملی کریکت افغانستانتیم ملی کریکت افغانستان
تیم ملی کریکت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2023
عضو شوید
قرار بود در ماه مارچ آینده سه بازی یک روزه در امارات متحده عربی میان تیم کرکت استرالیا و افغانستان برگزار شود، اما تیم کرکت این استرالیا در واکنش به بستن دروازه های دانشگاه ها و مکتب ها به روی دختران از سوی گروه طالبان، از بازی در برابر تیم کرکت افغانستان خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، جیمی هریسون، مربی کرکت استرالیا در واکنش به بیانیه تیم کرکت افغانستان که تصمیم استرالیا به لغو بازی با افغانستان به دلیل منع آموزش دختران را نکوهش کرده، به کنایه نوشت: "برای انتقام جویی، افغانستان باید از بازی با کشورهایی که در آن دختران اجازه رفتن به مکتب را دارند، خودداری کند".
هریسون این اظهارات را در زیر بیانیه تیم کریکت افغانستان مبنی‌بر نکوهش تصمیم استرالیا در تویتر بیان کرده است.
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2023
امراالله صالح به تیم کرکت: ارزش های انسانی و شرافت مسلکی مقدم تر از هرچیز دیگر است
روز چهارشنبه تیم کرکت استرالیا اعلام کرد، که در اعتراض به ممنوعیت آموزش دختران از سوی گروه طالبان، مسابقه‌اش با تیم کرکت افغانستان را لغو می‌کند. این تیم قرار بود در ماه مارچ آینده سه بازی یک روزه در امارات متحده عربی در برابر افغانستان انجام دهد.
در پی این اقدام، کرکت بورد افغانستان تصمیم استرالیا را ناعادلانه خواند و محکوم کرد. این واکنش، انتقادهای بسیاری از شهروندان افغانستان را برانگیخته است.
کارشناسان بر این باورند، که تیم کرکت افغانستان باید در کنار زنان و دختران افغانستان در دفاع از حقوق‌شان که توسط طالبان نقض شده است، می‌ایستادند.
امرالله صالح، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان، نیز از تیم کرکت افغانستان انتقاد کرده است.
صالح در تویتی نوشته است، که تحریم دائمی و یا موقت تیم کریکت افغانستان در مسابقات خارجی گام مثبت است. او افزود که دیدار چندی پیش اعضای تیم کریکت با سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان و خاموشی آن‌ها در برابر مظالم طالبان مایه شرمساری است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала