روسیه سه ماهواره نسل جدید گلوناس را در سال 2023 پرتاب خواهد کرد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Макет российского космического аппарата серии "Глонасс-К"
Макет российского космического аппарата серии Глонасс-К - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.01.2023
عضو شوید
گلاوکاسموس: روسیه سه ماهواره نسل جدید GLONASS را در سال 2023 پرتاب می کند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس یک نشریه در وب‌سایت Glavkosmos (یکی از شرکت‌های تابعه Roscosmos برای تبلیغ تجاری صنعت فضایی روسیه) در سال آینده، روسیه قرار است صورت فلکی مداری ماهواره‌های ناوبری GLONASS را با سه دستگاه نسل جدید به‌روزرسانی کند.
بنابراین، در سال 2023، دو ماهواره GLONASS-K و یک ماهواره GLONASS-K2 باید پرتاب شوند. علاوه بر این، دستگاه های سنجش از راه دور Kondor-FKA، Arktika-M، Obzor-R، Resurs-P، Elektro-L Earth، دو Meteora-Mو دو Ionosphere به مدار خواهند رفت. همچنین قرار است ایستگاه Luna-25و ده نانوماهواره پرتاب شود.
راکت های آنگارا از کیهان پلستسک پرتاب خواهند شد: سبک آنگارا-1.2 و سنگین آنگارا-آ5. هیچ اطلاعاتی در مورد پرتاب احتمالی آنگارا سبک از پایگاه فضایی وستوچنی وجود ندارد، اگرچه قبلاً گزارش شده بود که اولین پرتاب موشک جدید از این کیهان در دسامبر 2023 انجام می شود.
علاوه بر این، دو فضاپیمای سرنشین دار سایوز ام اس و چهار کامیون پروگرس ام اس قرار است به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شوند. البته مشخص نیست این طرح قبل از تغییر برنامه پروازی انجام شده یا بعد از آن. این هفته مشخص شد که سایوز MS-22که به ایستگاه فضایی بین‌المللی لنگر انداخته بود، که به سیستم خنک‌کننده آسیب دید، بدون سرنشین باز خواهد گشت و سایوز MS-23برای گرفتن خدمه خالی به ایستگاه پرواز خواهد کرد. بدون کشتی خدمه سایوز MS-23 که در ابتدا برنامه ریزی شده بود، بعداً عازم ایستگاه خواهند شد.
غرفه نمایشی آژانی فضایی روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2017
پرتاب ماهواره های جدید روسی برای سنجش زمین به فضا
تاریخ عرضه اعلام نشده است.
ماهواره های "Glonass-K2" جایگزین دستگاه های نسل قبلی "GLONASS-M" می شوند. آنها دارای یک دوره تضمین شده طولانی تر از وجود فعال، وزن و مصرف انرژی کمتر هستند، آنها قادر به انتشار سیگنال های ناوبری مختلف بیشتری هستند. اگر GLONASS-M دارای پنج سیگنال باشد، GLONASS-K دارای هفت سیگنال و GLONASS-K2 دارای 9 سیگنال است. علاوه بر این، سهم قطعات الکترونیکی در ماهواره های جدید به تدریج در حال افزایش است، پیش بینی می شود تا سال 2026 به 100 درصد برسد.
اکنون صورت فلکی GLONASSاز 25 دستگاه تشکیل شده است که چهار دستگاه GLONASS-Kو بقیه GLONASS-M هستند. یک دستگاه در مرحله ورود به سیستم است، 24 دستگاه باقی مانده (این دقیقاً همان مقداری است که برای پوشش جهانی زمین با سیگنال های ناوبری مورد نیاز است) برای هدف مورد نظر خود کار می کنند.
Российскую Тундру вывели на орбиту
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2021
روسیه ماهواره نظامی از پایگاه فضایی پلستسک به مدار پرتاب کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала