بریتانیا هلیکوپترهای نظامی آپاچی را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد

© AFP 2023 / US Department of Defense / Thomas MortАмериканские вертолеты 20 AH-64D Apache на воздушной бащзе в Латвии
Американские вертолеты 20 AH-64D Apache на воздушной бащзе в Латвии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2023
عضو شوید
بریتانیا بیشتر از چهار هلیکوپتر نظامی آپاچی که شاهزاده ای بریتانیایی در افغانستان با آن جنگجویان طالبان را کشته بود، در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه میرور به نقل از یک منبع دفاعی گزارش داد، که بریتانیا پس از تحویل تانک های چلنجر 2 به اوکراین بیشتر از 4 هلیکوپتر نظامی آپاچی را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.
پیشتر لندن اعلام کرده بود، که در هفته های آینده 14 تانک چلنجر 2 را به اوکراین منتقل خواهد کرد.
این منبع گفت: "ابتدا تانک ها می رسند و مدتی طول می کشد تا هلیکوپترها بتوانند مستقر شوند. سایر اعضای ناتو نیز از این روند پیروی خواهند کرد".
a British flag is blown by the wind near to Big Ben's clock tower in front of the UK Houses of Parliament in central London - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2022
راکت های جدیدی بریتانیا برای اوکراین
به گفته این منبع، کیف به بیش از چهار هلیکوپتر نیاز دارد تا بکارگیری از آنها اهمیت راهبردی داشته باشد. به نظر او ارسال آپاچی از نظر تاکتیکی گام مهمی است.
این منبع خاطرنشان می شود، که این بالگردها به موشک های هلفایر مجهز خواهند شد.
به نوشته این روزنامه، آپاچی هایی که به اوکراین فرستاده خواهند شد، مشابه آنهایی هستند که شاهزاده هری در افغانستان به پرواز درآورده است.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала