به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان و افزایش حملات تروریستی در پاکستان

© https://twitter.com ترور یکی از اعضای ارشد طالبان پاکستان در خاک افغانستان
 ترور یکی از اعضای ارشد طالبان پاکستان در خاک افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2023
عضو شوید
پاکستان در حال مذاکره با طالبان برای خنثی کردن گروه تحریک طالبان پاکستان.
به گزارش اسپوتنیک، مقامات پاکستانی در حال مذاکره با دولت موقت افغانستان با تشکیل طالبان برای خنثی کردن شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان (TTP) فعال در این کشور هستند که در ماه های اخیر حملات تروریستی را در خاک پاکستان تشدید کرده است.
اکسپرس تریبون روز سه شنبه به نقل از منابع گزارش داد که پاکستان برای خنثی کردن شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان که در افغانستان مستقر هستند، فشار می آورد، همانطور که در توافقنامه دوحه که در فبروری 2020 برای بازگرداندن صلح در افغانستان امضا شد، تصریح شده است.
به گفته منابع، مذاکرات پشت درهای بسته با فرستادگان پاکستان در کابل در فضای سختی جریان دارد. نمایندگان طالبان و دولت افغانستان از مذاکره با تحریک طالبان پاکستان اجتناب می کنند و اظهارات قبلی خود را در مورد نیاز به روند مذاکرات مستقیم بین اسلام آباد و این گروه تکرار می کنند.
پاکستان به حکومت افغانستان اطلاع داد که امتناع کابل از وادار کردن تحریک طالبان پاکستان به برقراری صلح، روابط پاکستان و افغانستان را پیچیده خواهد کرد.
منیر اکرم نماینده پاکستان در سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2023
نگرانی های پاکستان از افزایش فعالیت برخی از گروه‌ها تروریستی در افغانستان
قابل یادآوری است که گفت و گو با طالبان برای پایان دادن به فعالیت های تحریک طالبان پاکستان در افغانستان در اوایل ماه جاری توسط شورای امنیت پاکستان پس از توقف و شکست مذاکرات بین مقامات و تحریک طالبان پاکستان برای پایان دادن به حملات تروریستی در ماه دسمبر آغاز شد، در همین راستا دولت پاکستان از انجام مذاکرات بیشتر با این گروه خودداری کرد.
گفته میشود از آگست 2021 که طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفتند، تعداد حملات تروریستی در پاکستان افزایش یافته و به گفته وزارت امور داخله پاکستان به 420 حمله رسیده است که 141 مورد از آنها در سه ماه گذشته توسط شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان انجام شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала