سویدن تجهیزات توپخانه "آرچر" را برای اوکراین تامین می‌کند

CC BY-SA 3.0 / Ibaril / An ARCHER Artillery SystemШведская 155-мм многоцелевая самоходная артиллерийская установка Archer
Шведская 155-мм многоцелевая самоходная артиллерийская установка Archer - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2023
عضو شوید
مقامات سویدن تصمیم گرفته اند تجهیزات توپخانه خودکششی "آرچر" را به اوکراین تحویل دهند.
به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیرسویدن اولف کریسترسون روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد دولت این کشور در مورد بسته حمایت نظامی سه بخشی از اوکراین، از جمله "اولین تصمیم برای آغاز تحویل سیستم توپخانه آرچر به اوکراین" می‌باشد.
قابل یادآوری است که در پایان سال گذشته پارلمان سویدن با انتقال تجهیزات نظامی به اوکراین از جمله سیستم های دفاع هوایی به ارزش بیش از 287 میلیون دالر موافقت کرد. در عین حال، تأسیسات آرچری که اوکراین خواستار تأمین آنها شده بود، در این بسته کمک نظامی گنجانده نشد.
Президент Украины Владимир Зеленский во время своего визита в Донецкий и Харьковский район - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2023
زلنسکی: سیستم دفاع هوایی نقطه ضعف اوکراین است
یادوری می کنیم، که روسیه پیش از این به دلیل ارسال جنگ افزارها به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی جنگ افزار برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала