- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

پوشیلین: وضعیت در آرتموفسک به محاصره عملیاتی نزدیک است

© Sputnik / Artyom Zhitenev /  مراجعه به بانک تصاویر دینیس پوشیلین
دینیس پوشیلین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2023
عضو شوید
سرپرست جمهوری خلق دونتسک گفت، که آرتموفسک به محاصره عملیاتی نیروهای روسی نزدیک است.
به گزارش اسپوتنیک، دنیس پوشیلین، سرپرست جمهوری خلق دونتسک گفت، که جنگجویان گروه واگنر به محاصره عملیاتی آرتموفسک نزدیک هستند.
او گفت: "درباره آرتموفسک، می‌توان گفت که وضعیت، اگر نزدیک به تکمیل نباشد، به محاصره عملیاتی نزدیک است که واحدهای واگنر مستقر در آنجا اکنون در تلاش هستند".
Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روشنگری های وزارت دفاع روسیه درباره چگونگی آزادسازی سولِدار
پوشیلین تصریح کرد، که اکنون درگیری در این شهر در منطقه کارخانه فرآوری گوشت در جریان است. وی افزود، که جنگجویان واگنر شبانه روز در آنجا پیشروی می کنند.
روز پیش، یکی از فرماندهان "گروه واگنر" به ریانووستی گفت، که نیروهای متفقین با موفقیت در حال توسعه تهاجمی بودند، نبرد از پیش در خود آرتموفسک جریان داشت. به گفته وی، ارتش روسیه توانست کنترل منطقه صنعتی را به دست بگیرد و اکنون مناطق مسکونی در حال پاکسازی هستند.
یادآوری می کنیم، که همانطور که هفته گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، آزادسازی سولدار از اهمیت زیادی در نبردهای شهر برخوردار است. این وزارتخانه تاکید کرد، که این امر به سربازان اوکراینی در آرتموفسک اجازه می دهد تا از منابع خود قطع شده و سپس وارد دیگ بخار شوند. روز چهارشنبه، آپتا آلودینوف، معاون فرمانده سپاه دوم ارتش از شبه نظامیان جمهوری خلق لوهانسک، گفت که نیروهای روسی شریان های اصلی تدارکات گروه اوکراینی را در شهر قطع کرده اند.
دنیس پوشیلین، سرپرست موقت جمهوری خلق دونتسک خاطرنشان کرد، که گروه‌بندی نیروهای مسلح اوکراین در مناطق مستحکم سورسک نیز خطر محاصره شدن را دارد. آرتیوموفسک در بخش تحت کنترل کیف در شمال گورلووکا واقع شده است. این یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین تجهیزات گروه نظامی اوکراینی در دونباس است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала