آلمان از تحویل تانک‌ها به اوکراین امتناع ورزید

© AP Photo / Mindaugas KulbisВоеннослужащие США в Литве. Архивное фото
Военнослужащие США в Литве. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2023
عضو شوید
سی‌ان‌ان: آستین، وزیر دفاع امریکا اظهار داشته است که همکار آلمانی‌اش به تحویل تانک‌ها به کیف موافقت نکرد.
به گزارش اسپوتنیک، منابعی در دولت امریکا اظهار داشت که واشنگتن و برلین هنوز نمی توانند بر سر انتقال تانک ها به اوکراین به توافق برسند.
خاطرنشان می شود که در دیدار لوید آستین وزیر دفاع امریکا با همتای آلمانی خود بوریس پیستوریوس، هیچ نوع دستیابی به پیشرفت صورت نگرفت. همزمان، قبل از شروع مذاکرات، وزیر دفاع امریکا مطمئن بود که می تواند به هدف خود برسد.
Турецкие военные на танках Leopard 2A4 рядом с сирийской границей. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2023
برلین قصد ندارد که تانک های لئوپارد را به اوکراین تحویل دهد
بحث بعدی تحویل روز جمعه انجام می شود و پیش بینی ها در این مورد متفاوت است. به این ترتیب یکی از مقامات امریکایی از موضع جمهوری فدرال آلمان که اجازه انتقال تانک های لئوپارد به اوکراین را می دهد، به شرط تامین آبرامز توسط امریکا انتقاد کرد.
گویی [نمایندگان آلمان] فکر می کنند که آنها (تانک ها - اد.) یکسان هستند، اما نیستند. به نظر می رسد آنها تفاوت را درک نمی کنند."
در عین حال، برخی معتقدند که واشنگتن می تواند گام اول را بردارد و خواسته های شرکا را برآورده کند.
ست مولتون عضو کنگره، گفت: اولاف شولز صدر اعظم آلمان می خواهد با ایالات متحده همگام باشد. <...> اگر این امر بر آلمان تأثیر می گذارد، ایالت ها باید چند تانک اختصاص دهند.
در همان روز، ویلیام جی. هنیگان، تحلیلگر نظامی آمریکایی، در مورد اختلافات بین کشورها بر سر حمایت نظامی از کیف اظهار نظر کرد. وی به نقل از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که کشورش در مسابقه ای با زمان است و شرکای بین المللی "نباید در تهیه تسلیحات تردید کنند".
ترس و وحشت آمریکا از تانک هیولای روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.03.2021
ترس و وحشت آمریکایی ها از تانک "هیولای" روسیه
پیش از این، در 19 جنوری، گزارش شده بود که بوندستاگ در مورد انتقال تانک های جنگی لئوپارد 2 به اوکراین رای نداد. احزاب مخالف - آلترناتیف برای آلمان (AfD) و چپ - از پیشنهاد رای گیری حمایت نکردند.
همزمان، اسکای نیوز عربی به نقل از یک منبع در پنتاگون گزارش داد که ایالات متحده قصد ندارد تانک های آبرامز را به اوکراین به دلیل هزینه های بالای نگهداری آنها تامین کند.
کشورهای غربی حمایت نظامی و مالی از اوکراین را در پس زمینه عملیات ویژه روسیه برای حفاظت از دونباس افزایش داده اند. تصمیم برای برگزاری آن توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در حالی اتخاذ شد که اوضاع در نتیجه تیراندازی قوای اوکراین وخیم تر شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала