بوداپست خواستار پایان دادن به جنایت در برابر مجارها در موکاچووی اوکراین شد

© AFP 2023 / Valery HacheМужчина на фоне флага Венгрии. Архивное фото
Мужчина на фоне флага Венгрии. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه مجارستان ظلم به هموطنانش در ماوراءالنهر اوکراین را ناپذیرفتنی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، تاماس منزر، وزیر امور خارجه مجارستان در پیوندهای دوجانبه، سرکوب اقلیت مجارستانی در ماوراءالنهر اوکراین را ناپذیرفتنی خواند.
منزر در برگه رخنامه اش نوشت: "البته تصمیم ها و اقدام های ضد مجارستانی پذیرفتنی نیست و ما آنچه را که رخ داده نکوهش می کنیم. ما از مقام های محلی می خواهیم که فوراً جلوی جنایت ها در برابر مجارها را بگیرند. ما از مقام های دولتی اوکراین می خواهیم که فوراً همه چیز را برای لغو تصمیم های ضد مجارستانی و بازگرداندن وضعیت پیشین انجام دهند.
این دیپلمات ابراز امیدواری کرد، که رهبران اوکراین هر کاری را برای حفظ ثبات در ماوراءالنهر انجام دهند. در عین حال، بوداپست به طور کامل درک نمی کند که چگونه تصمیم ها و اقدام های ضد مجارستانی به کیف در درگیری با مسکو کمک می کند.
مجارستان: بحران اوکراین  بدون توافق آمریکا و روسیه حل شدنی نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
مجارستان: بخواهیم یا نه، بحران اوکراین بدون توافق آمریکا و روسیه حل شدنی نیست
وزیر امور خارجه مجارستان گفت: اگر اوکراین می خواهد عضو اتحادیه اروپا باشد، ظلم مداوم و سیستماتیک جامعه ملی و محرومیت از حقوق آن پذیرفتنی نیست.
منزر افزود، که تا کنون چنین رویدادی تنها در موکاچوو و پیرامون آن رخ داده است.
پیش از این، تاراس کرمین، بازرس زبان گفته بود، که مکتب ها در منطقه ترانس کارپاتیا جایی که مجارهای قومی زیادی در آن زندگی می کنند، مشکلاتی را در سازماندهی آموزش به زبان اوکراینی آشکار کردند.
بر پایه گزارش رسانه های محلی، پرچم های مجارستان از روی موسسه های عمومی در شهر موکاچوو و روستاهای محلی برداشته شد و چندین رئیس مؤسسه نزدیک به انجمن فرهنگ مجارستان ترانس کارپاتیا از کار برکنار شدند.
یادآوری می کنیم، که در ماه اکتبر، مقام های موکاچوو تصمیم گرفتند نمادهای مجارستانی - عقاب تورول، واقع در قلعه پالانوک را از بین ببرند و آن را با یک سه گانه اوکراینی جایگزین کنند. در واکنش به این موضوع، رئیس وزارت خارجه مجارستان، پیتر سیجارتو، به نماینده سفارت اوکراین قول اعتراض داد. تنش در روابط بین اوکراین و مجارستان در مقابل پس زمینه بحث در مورد قانون اوکراین در مورد آموزش به وجود آمد که به طور قابل توجهی امکان آموزش به زبان اقلیت های ملی را کاهش می دهد. این قانون در 28 سپتامبر 2017 لازم الاجرا شد. برنامه ریزی شده بود که تا پایان سال 2020 به صورت مرحله ای به بهره برداری برسد. سیجارتو تصریح کرد، که بوداپست به جلوگیری از نشست وزیران کمیسیون اوکراین و ناتو ادامه خواهد داد زیرا هیچ پیشرفتی در حل و فصل مسائل مربوط به طرف مجارستانی وجود ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала