بلینکن: هیچ تهدید تروریستی از افغانستان وجود ندارد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر Государственный секретарь США Энтони Блинкен принимает участие во встрече глав внешнеполитических ведомств в форматах Россия-АСЕАН
Государственный секретарь США Энтони Блинкен принимает участие во встрече глав внешнеполитических ведомств в форматах Россия-АСЕАН - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2023
عضو شوید
بلینکن: ایالات متحده هنوز "تروریسمی را که از افغانستان سرچشمه می گیرد" ثبت نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از وبسایت وزارت خارجه امریکا، دولت ایالات متحده بر این باور است که در حال حاضر هیچ افزایشی در فعالیت تروریست های فعال از خاک افغانستان وجود ندارد، واشنگتن توانایی مقابله با آنها را دارد. این را آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه در دانشگاه شیکاگو (ایلینوی) بیان کرد.
بلینکن در مورد پیامدهای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان خاطرنشان کرد که "حداقل تا کنون، بسیاری از پیش بینی ها در مورد برخی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد محقق نشده است." وی افزود: "ما شاهد موجی از تروریسم نشات گرفته از افغانستان نبودیم. وزیر خارجه آمریکا گفت: "در واقع ما نشان داده‌ایم که وقتی تروریست‌ها در آنجا پنهان می‌شوند، می‌توانیم آنها را بگیریم.
بلینکن گفت: "تاکنون ما شاهد مهاجرت دسته جمعی پناهجویان نیز نبوده ایم."
جنبش رادیکال طالبان پس از اعلام تصمیم ایالات متحده در بهار سال 2021 مبنی بر خروج نیروهای مسلح خود از افغانستان، عملیات گسترده ای را برای ایجاد کنترل بر افغانستان آغاز کرد. در 15 اگوست رادیکال ها بدون درگیری وارد کابل شدند و در 16 سنبله ترکیب حکومت موقت را اعلام کردند که هنوز مشروعیت آن از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.
Госсекретарь США Энтони Блинкен  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
بلینکن: برای کمک به اوکراین باید از افغانستان خارج می شدیم
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала