- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

پنتاگون: درگیری در اوکراین باید با دیپلماسی پایان یابد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель объединённого комитета начальников штабов, генерал Марк Милли
Председатель объединённого комитета начальников штабов, генерал Марк Милли - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2023
عضو شوید
رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده امریکا درباره درگیری اوکراین گفت: درگیری در اوکراین باید از طریق دیپلماسی پایان یابد.
به گزارش اسپوتنیک، جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت، که درگیری در اوکراین باید از طریق دیپلماسی پایان یابد.
او در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست گروه تماس در پشتیبانی از کیف که در آلمان برگزار شد، گفت: "این جنگ، مانند بسیاری از جنگ‌های دیگر، باید از طریق یک توافق گفت و گو به پایان برسد، وقت آن است که روس‌ها و اوکراینی‌ها پای میز مذاکره بنشینند".
این جنرال ارتش امریکا روشنی انداخت، که رهبری ایالات متحده، اوکراین و اکثر رهبران اروپایی درباره پایان دشمنی ها از طریق گفت و گو صحبت کردند. به گفته وی، تاکنون هر دو طرف متحمل خسارات جدی شده اند.
Бойцы группировки Бахмут ЧВК Вагнер передвигаются на позиции по окраине Бахмута в Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
امریکا گروه واگنر را تحریم خواهد کرد
میلی تاکید کرد: دیر یا زود باید گفت و گو انجام شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امریکا خاطرنشان کرد، که این نبرد از نظر نظامی بسیار بسیار دشوار است.
جنرال ارتش امریکا گفت: "از نقطه نظر نظامی، من همچنان بر این باورم که امسال بیرون راندن نیروهای روسیه از همه ای خاک اوکراین بسیار بسیار دشوار خواهد بود".
سخنگوی ولودیمیر زلنسکی پیشتر گفته بود، که اوکراین گفت و گو با روسیه را رد نمی کند، اما می گوید، که این گفت و گو باید بر پایه شماری از اصول از آن میان پرداخت غرامت باشد.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کیف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته است، که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت".
در عین حال، کشورهای غربی به طور فزاینده‌ای از ادامه دشمنی ها، تأمین سلاح و آموزش ارتش اوکراین توسط نیروهای مسلح اوکراین در خاک خود حمایت می‌کنند.
در پایان سال گذشته، ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، که "ما آماده مذاکره با همه شرکت کنندگان در این فرآیند در مورد برخی از نتایج قابل قبول هستیم، اما این کار آنهاست - این ما نیستیم که مذاکره را رد می کنیم، بلکه آنها هستند".
کرملین تاکید کرد، که توافقنامه صلح باید ورود مناطق جدید به روسیه - جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک، مناطق خرسون و زاپروژیا را در نظر بگیرد.
یادآوری می کنیم، که از 24 فیبروری، یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین در حال انجام است. رئیس دولت روسیه آن را هدف نهایی از آزادی دونباس و ایجاد شرایطی که امنیت روسیه را تضمین می کند، خوانده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала