آمنه محمد خواستار همبستگی با زنان و دختران افغانستان شد

© AFP 2023 / ANGELA WEISS Первый заместитель генерального секретаря ООН Амина Мохаммед
Первый заместитель генерального секретаря ООН Амина Мохаммед  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2023
عضو شوید
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد به احیای حقوق زنان افغان در زمینه تحصیل، کار و آزادی رفت و آمد امیدوار است.
به گزارش اسپوتنیک، آمنه محمد معاون دبیرکل سازمان ملل متحد پس از سفر به افغانستان بار دیگر خواستار همبستگی با زنان و دختران افغان برای حفظ حقوق آنها در تحصیل و کار شد.

محمد روز شنبه در توییتی نوشت: " از هنگام ترک افغانستان، قویاً معتقدم که با نشان دادن همبستگی با زنان و دختران افغان، می‌توانیم حقوق آنها را برای تحصیل و کار احیا کنیم."

در این دیدار چهار روزه، محمد در بیانیه ای مطبوعاتی که در وب سایت سازمان ملل منتشر شد، از مقامات بالفعل افغانستان، طالبان (یک سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) خواست تا احکام اخیر را در مورد محدود کردن حقوق زنان و دختران تغییر دهند.
در این گزارش آمده است: "هیئت در دیدار با مقامات دوفاکتو در کابل و قندهار، به صراحت از فرمان اخیر منع کار زنان در سازمان‌های غیردولتی ملی و بین‌المللی ابراز ناراحتی کرد، که کار سازمان‌های متعددی را که به میلیون‌ها افغان آسیب‌پذیر کمک می‌کنند، تضعیف می‌کند. "
امینه محمد در دیدار با متقی: من اینجا آمده ام تا پیام جامعه جهانی را به شما برسانم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2023
نتیجه سفر چهار روزه هیأت سازمان ملل به افغانستان
خاطرنشان شد که طالبان اخیراً دانشگاه ها را به روی دانشجویان دختر در سراسر کشور تا اطلاع ثانوی بستند و دختران را از تحصیل در صنوف 7-12 منع کردند، آزادی رفت و آمد زنان و دختران را محدود کردند، زنان را از اکثر مشاغل محروم کردند، و زنان را از رفتن به پارک ها، ورزشگاه ها و ورزشگاه ها منع کردند. حمام های عمومی.
سفر هیأت سازمان ملل متحد به دنبال یک رشته رایزنی در سطح عالی در مورد افغانستان در خلیج فارس و آسیا صورت می گیرد. این هیئت با رهبری سازمان همکاری اسلامی (OIC)، بانک توسعه اسلامی، گروه های زنان افغان در آنکارا و اسلام آباد و گروه سفیران و فرستادگان ویژه مستقر در دوحه در افغانستان دیدار کرد.
این هیئت همچنین با رهبران دولت منطقه و رهبران مذهبی "برای دفاع از نقش تعیین کننده و مشارکت کامل زنان و جلب حمایت مردم افغانستان" دیدار کرد.
خاطرنشان می شود که در جریان این بازدیدها، کشورها و شرکا به نقش حیاتی سازمان ملل در ایجاد پل ها برای یافتن راه حل های بادوام و نیز نیاز فوری به ارائه حمایت های حیاتی و حفظ ارتباطات موثر، به رهبری ماموریت کمک سازمان ملل متحد در افغانستان، پی بردند.
سازمان همکاری‌های اسلامی: قدرت حاکم در کابل به حقوق بشردوستانه احترام بگذارد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2023
سازمان همکاری اسلامی: تصمیم تعلیق آموزش و کار زنان، نقض قوانین و مقاصد اسلام است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала