ممنوعیت انتقال تانک های لئوپارد قبل از استعفا

© AP Photo / Michael SohnТанк Leopard 2 немецкой армии
Танк Leopard 2 немецкой армии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2023
عضو شوید
وزیر دفاع سابق آلمان، یک هفته قبل از ترک پست خود، از ترس افزایش فشار متفقین بر اولاف شولز صدراعظم آلمان برای تامین تجهیزات کیف، موجودی تانک های لئوپارد را که در خدمت بوندسوهر بودند، ممنوع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کریستینا لامبرشت، وزیر دفاع سابق آلمان، یک هفته قبل از ترک پست خود، از ترس افزایش فشار متفقین بر اولاف شولز صدراعظم آلمان برای تامین تجهیزات کیف، موجودی تانک های لئوپارد را که در خدمت بوندسوهر بودند، ممنوع کرد.
پیش از این، بوریس پیستوریوس، وزیر جدید این وزارت، پس از نشست گروه تماس در مورد حمایت کشورهای ناتو از اوکراین، توضیح داد که آلمان هنوز آماده تامین تانک های لئوپارد به اوکراین نیست، اما هئیت را برای ارزیابی سناریو این نوع تانگ و تصمیم گیری مثبت در اینده تعین کرد.
روزنامه بیزنس اینسایدر به نقل از منابع متعدد در این وزارت می نویسد: کریستینا لامبرشت، وزیر دفاع اسبق، تنها یک هفته قبل از استعفای خود، به مقامات خود دستور داد تانک‌های بوندسوره لئوپارد 1 و لئوپارد 2 را موجودی نکنند. به گفته افراد نزدیک به وی، به این ترتیب وزیر تلاش کرد تا از سوء ظن عدم تمایل صدراعظم شولز به تامین تانک به اوکراین جلوگیری کند، زیرا "شمارش تانک های آماده جنگ توسط بوندسوهر می تواند به عنوان آمادگی برای تامین آنها تعبیر شود."
Танк Леопард AS1 на учениях в Австралии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2023
شرکت کنندگان نشست رامشتاین هیچ تصمیمی در مورد تانک "لئوپارد" نگرفتند
همانطور که این روزنامه می نویسد، شولز و بخش او با توجه به نزدیک بودن به تاریخ نشست برنامه ریزی شده در پایگاه رامشتاین، جایی که همه شرکت کنندگان انتظار داشتند آلمان با آن موافقت کند، در موقعیتی قرار خواهند گرفت که در آن "باید بهانه بیاورند".
لامبرشت قبلاً گفته بود که درخواستی را خطاب به شولز برای برکناری از سمت خود ارسال کرده است، او تصمیم خود را با توجه رسانه های آلمانی به شخص خودش توضیح داد. خروج او در حالی انجام شد که مقدمات نشست گروه تماس در مورد حمایت کشورهای ناتو و متحدان آنها از اوکراین که روز جمعه در پایگاه هوایی امریکایی رامشتاین در آلمان برگزار شد، در حال انجام بود. پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ابراز امیدواری کرده بود که پس از این نشست، تصمیمات در مورد تامین تسلیحات سنگین به کیف اتخاذ شود، اما این اتفاق نیفتاد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала